مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی در تربت جام برگزار شد

مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی، حماسه سرای ایران همزمان با شهر مقدس مشهد، به همت انجمن شاهنامه خوانی تربت جام در مجموعه تاریخی رباط جام برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۵۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی، حماسه سرای ایران همزمان با شهر مقدس مشهد، به همت انجمن شاهنامه خوانی تربت جام با حضور فرماندار، مدیریت آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در جمع اساتید دانشگاه، هنرمندان، شاعران ، ادبا و علاقمندان به فرهنگ و هنر در مجموعه تاریخی رباط جام برگزار گردید.
دکتر علیزاده از اساتید دانشگاه تهران و پژوهشگر شاهنامه در ابتدای این محفل ادبی به بررسی ابعاد مختلف شخصیتی فردوسی و شاهنامه پرداخت.
در ادامه این مراسم علیرضا قیامتی، از اساتید دانشگاه با اشاره به جایگاه فردوسی و به تاثیر گزاری شاهنامه، اثر بزرگ این شاعر بر ماندگاری فرهنگ اصیل ایرانی اشاره کرد و به ابعاد مختلف این موضوع پرداخت.
دکتر غلامرضا بهرامپور از دیگر اساتید دانشگاه در رشته ادبیات به تشریح شاهنامه و جایگاه آن در ادبیات فارسی اشاره کرد وآموزش و خوانش شاهنامه را برای همگان توصیه کرد.
در ادامه این مراسم هنرمندان با اجرای نمایش های حماسی و بخش هایی از شاهنامه، بخش ستیز رستم و سهراب را به نمایش گذاشتند،

عبدالله عبدی از دانشجویان ارشد رشته هنر دانشگاه تهران، اجرای موسیقی محلی جام با محتوای حماسی و اشعار شاهنامه را به زیبایی اجرا کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.
اجرای بازیهای آئینی تربت جام، موسیقی ، شاهنامه خوانی و پذیرایی سنتی و محلی آش رشته در پایان مراسم از دیگر بخش های جالب این مراسم بود.
گفتنی است که : این مراسم با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر، میراث فرهنگی و گردشگری، کانون پرورش و فکری کودکان، کانون هنر و اندیشه و هنرمندان این شهرستان به اجرا درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار