معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل خبر داد:

انتشارراهنمای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان در اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل از انتشار جزوه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۵۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مصطفی کافی راد در حاشیه جلسه هم‌اندیشی ضرورت‌های مشاوره برای انتخاب رشته گفت: در این مجموعه نحوه انتخاب رشته پایه نهم متوسطه دوره اول به صورت مبسوط معرفی شده است.

وی با تأکید به اینکه انتخاب رشته سرنوشت و آینده زندگی دانش‌آموز را متحول می‌سازد، اضافه کرد: در راهنمای انتخاب رشته تحصیلی عوامل مؤثر بر انتخاب رشته تشریح و ضرورت‌های آن به دانش‌آموز ارائه شده است.

کافی راد ادامه داد: برای هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموز به شکلی که بتواند آینده شغلی خود را تضمین کند باید از انتخاب رشته صحیح اقدام کرد و علاوه بر استعداد وی به اقتضائات بازار کار نیز توجه داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل مناسب‌ترین انتخاب را انتخابی متناسب با استعداد، علایق، ویژگی‌های روحی و از سویی امکانات و فرصت‌های شغلی دانش‌آموزان دانست و افزود: بدون توجه به یکی از این مؤلفه‌ها انتخاب دانش‌آموز در آینده مشکل‌ساز خواهد بود.

کافی خواستار توجه مشاوران به اهمیت انتخاب رشته و هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموز شد و تأکید کرد: از جمله در جزو راهنما اطلاعات و مشخصات رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و محل قرارگیری مراکز آن در اختیار مشاوران قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار