حضور 203کتابخانه فارس در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس گفت : تعداد 203 کتابخانه نهادی و مشارکتی این استان در رویداد مهم فرهنگی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی حضور فعال دارند.

کد مطلب: ۴۹۵۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سعیده ابراهیمی در حاشیه نشست ستاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی استان فارس از مردم این استان به ویژه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان فراگیرترین مسابقه کتابخوانی ایران ، دعوت به عمل آورد.
وی گفت :جشنوارة کتابخوانی رضوی هرسال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد:در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و حضرت احمد ابن موسی(ع) به عنوان یکی از ارکان دهه کرامت، بدون شک جشنواره های فرهنگی هنری امام رضا (ع) طراوت و رونق ویژه ای دارد.
ابراهیمی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی دانست و تاکید کرد: 203 کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان فارس با تمام قدرت برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم فرهنگی که در ترویج فرهنگ رضوی نقش به سزایی خواهد داشت به میدان آمده‌اند.
دبیر ستاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس در ادامه به تشریح نحوه برگزاری این جشنواره و فراخوان آن پرداخت و گفت: نخستین ویژگی جشنواره امسال این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند.
ابراهیمی افزود: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (برای جوانان و بزرگسالان) کتاب هایی هستند که علاوه بر فروش در کتابخانه ها با تخفیف استثنایی 65 درصد، نسخه الکترونیکی آن نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در دسترس است.
وی اضافه کرد: دیگر ویژگی قابل توجه این دوره، امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی است که علاقمندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند و جایزه ویژه بخش خانوادگی، به هشت خانواده در چهار گروه تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار