معاون وزیر تاکید کرد:

جایگاه و شان معلمان در جامعه باید حفظ شود

معاون وزیر و معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش گفت: جایگاه و شان معلمان در جامعه باید حفظ شود و قداست معلم نیز باید محفوظ بماند.

کد مطلب: ۴۹۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در مراسم تقدیر و تجلیل از 150 معلم شایسته و برتر استان مرکزی در کانون امام خمینی (ره) اراک، افزود: نظام تعلیم و تربیت یک نهاد فرا دستگاهی است که سه وظیفه ملت سازی، دولت سازی و نظام سازی را بر عهده دارد.

وی ابراز کرد: در کشور ما طوایف و قبایل مختلفی زندگی می کنند که همه آنها در مدرسه دور هم جمع می شوند و در آنجا است که یاد می گیرند همه آنها فرزندان ایران زمین هستند.

معاون وزیر ادامه داد: تربیت نیروی انسانی و منابع انسانی بر عهده آموزش و پرورش است و از آنجا است که زیربنای دولت سازی انجام می شود.

وی گفت: در مدارس دانش آموزان بعد از گذراندن یک دوره تعلیم و تربیت وارد دانشگاه می شوند و در آنجا است که نیروهای مسئول در نهاد های مختلف و دولت مردان ساخته می شوند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: نظام سازی اعم از نظام بهداشتی، سلامت، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همه توسط آموزش و پرورش انجام می شود و به همین دلیل است که باید به این نهاد یک نگاه فرادستگاهی صورت بگیرد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش افزود: مرجعیت فکری و فرهنگی معلم حفظ نمی شود مگر با ارتقای جایگاه و منزلت معلم که آن هم در گرو ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان و تامین معیشت آنها است.

وی تصریح کرد: معلمان باید از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند و بتوانند با پژوهشگران، محققان و اعضای گروه های علمی ارتباط داشته باشند تا صلاحیت حرفه ای خود را ارتقا بخشند.

معاون وزیر یادآور شد: معلمان باید در دوره های آموزشی ضمن خدمت شرکت کنند و در انجمن های علمی حضوری فعال داشته باشند تا جایگاه و منزلت آنها و مرجعیت فکری و فرهنگیشان محفوظ بماند.

حجت الاسلام محمدیان در پایان با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان گفت: این ماه بسیار عظیم است و بواسطه این ماه و ماه رجب است که انسان می تواند خود را برای ورود به ماه تقرب الهی یعنی ماه رمضان آماده کند و زندگی سعادتمندی را برای خود بسازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار