سردار عبداللهی خبر داد

تست موشک بالستیک ۲ هزار کیلومتری با خطای ۸ متر

معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح از موفقیت فناوران ایرانی در تست یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر و با خطای ۸ متر خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، سردار عبداللهی طی سخنانی در هفتمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه (جشنواره باقرالعلوم علیه السلام)- یادواره پورسینا، اظهار کرد: امروزه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به قدری است که دشمنان جرات اجرایی کردن تهدیدات خود نسبت به کشور را ندارند که این امر حاصل تحقیقات انجام شده در کشور است.

وی با تاکید بر این که در بخش دفاعی کشور انقلاب عظیمی رخ داده است، خاطرنشان کرد: ما در زمانی جرات نداشتیم در خصوص تعمیر و حتی تعویض قطعات تجهیزات نظامی صحبت کنیم، ولی امروزه ما توانستیم موشکی را با برد 2 هزار کیلومتر و خطای 8 متر را تست کنیم.

عبداللهی طراحی و ساخت اژدرهایی که زیر آب حرکت می‌کنند را از دیگر موفقیت‌های محققان کشور نام برد و ادامه داد: این اژدرها به صورت مافوق صوت در زیر آب حرکت می‌کنند که سوخت ترکیبی آب دارند.

وی تاکید کرد: فناوری ساخت این اژدرها تنها در اختیار کشور روسیه بوده و ایران دومین کشور دارنده این دانش فنی است.

عبداللهی با تاکید بر این که امروزه ما به مدار لئو دست یافتیم، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها نتیجه تحقیقات محققان بوده، در حالی که ما هیچ کمکی از خارج نگرفتیم؛ ولی دشمنان ما با ترور و بردن دانشمندان و خرابکاری در قطعات سعی در عقب نگه داشتن ما داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار