با پدیده حیوان آزاری برخورد می شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: حیوان آزاری یكی از انواع بداخلاقی های اجتماعی است و با اقدام كنندگان به این امر، برخورد می شود.

کد مطلب: ۴۹۳۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محمدرضا روشنی روز یكشنبه بیان کرد: متاسفانه فردی با هویت معلوم در شهرستان آستارا پس از آزار و اذیت یك سگ، اقدام به كشتن آن می كند.
وی اضافه كرد: ماموران انتظامی شهرستان آستارا پس از اطلاع از این موضوع، شناسایی فرد مورد نظر را در دستور كار خود قرار داده و او را در قالب یك عملیاتی دستگیر و به مقام قضایی كردند.
روشنی با اشاره به اینكه نشر فیلم مربوط به سگ كشی و سایر موارد حیوان آزاری در فضای مجازی اقدام پسندیده ای نیست، اظهار كرد: این حركت نوعی دهن كجی به قانون است و افرادی كه اقدام به این عمل ناپسند می كنند، جرایم آنها چندین برابر تخلفاتی است كه در خفا صورت می‌گیرد چراكه باعث جریحه دار شدن افكار عمومی می شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا یادآور شد: از شهروندان فرهنگ دوست آستارایی خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه حیوان آزاری، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا ضمن برخورد قضایی با اشخاص متخلف شاهد كاهش این گونه حوادث باشیم.
روز گذشته (شنبه) انتشار فیلم مربوط به سگ كشی یك فرد در شهرستان آستارا در شبكه های اجتماعی، اعتراض بسیاری از شهروندان، دوستداران و حامیان حقوق حیوانات را در پی داشت.
حیوان‌آزاری یكی از انواع بداخلاقی های اجتماعی و بزه ‌كاری محسوب می شود.
بسیاری از كشورها حیوان‌آزاری را فی‌نفسه یك جرم قضایی می‌دانند اما حیوان‌آزاری در ایران، جرم انگاری نشده است و قوانین عام موجود هم قوانین زیست‌محیطی هستند.
در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان ‌آزاری، جرم‌انگاری شده و به حیطه جرایم وارد شود.
حیوان آزاری به اشكال متعددی نمود پیدا می كند، از درگیر كردن حیوانات با یكدیگر تا ضرب و جرح فیزیكی ، زندانی كردن و نگهداری حیوانات در مكان های نامناسب كه همگی در این قالب می گنجد با این تفاوت كه در پاره ای از اوقات ضریب و سطح خشونت در این امر بسیار بارز و مشهود است در برخی موارد نیز كمرنگ و نامحسوس به نظر می رسد.
اما هر آنچه است اختلالات روحی ، روانی و رفتاری انسان وجه اشتراك تمامی حیوان آزاری ها به شمار می رود كه با شدت و ضعف هایی بروز پیدا می كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار