طرح تاثیر معدل در کنکور به کمیسیون آموزش بازگشت

نمایندگان با عدم تصویب کلیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها که مربوط به تاثیرگذاری معدل دانش‌آموزان در رتبه کنکور بود، این طرح را به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع دادند.

کد مطلب: ۴۹۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات و ماده واحده طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص لحاظ کردن معدل دانش‌آموزان در رتبه کنکور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، دو بار برای بررسی و تصویب کلیات این طرح رای‌گیری کرد و هر دو بار ماده واحده و کلیات به تصویب نرسید.

نمایندگان با ۱۱۱ رای موافق، ۵۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس با ماده واحده این طرح مخالفت کردند.

باهنر در این خصوص گفت: بچه‌هایی که پشت کنکور هستند نگرانند که اگر معدل ما کم باشد، چطور آموزش و پرورش می‌خواهد جبران کند؟ با اینکه شما در این طرح آورده‌اید که وزارت آموزش و پرورش معدل‌های پایین را جبران می‌کند، اما باید شفاف شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این پشت‌کنکوری‌ها ابهامات جدی در مورد مصحح، طراح و آزمون دارند.

در ماده واحده این طرح سابقه تحصیلی به شرح زیر تعریف شده بود:

نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات آموزش عالی آموزش و پرورش برگزار شده و به تدریج تعداد دروس مرتبط در هر گروه آزمایشی به کل ادوار فوق تعمیم می‌یابد.

همچنین در تبصره این ماده واحده وزارت آموزش و پرورش مکلف شده بود تمهیدات لازم را برای جبران سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و افزایش سطح حفاظت و استاندارد آزمون در راستای رعایت عدالت آموزشی انجام دهد.

به دلیل مخالفت نمایندگان با کلیات این طرح، طرح مجددا به کمیسیون ارجاع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار