رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

تعیین تکلیف بهای دفع پسماندهای بیمارستانی تا 10 روز آینده

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه روزانه حدود یکصد تن پسماند بیمارستانی در پایتخت جمع آوری می شود، از تعیین تکلیف بهای دفع پسماندهای بیمارستانی در شورای شهر تهران تا 10 روز آینده خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد حقانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص بررسی لایحه "اصلاحیه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع آوری و دفع پسماند بیمارستانی" اظهار داشت: بر اساس قانون پسماند که در سال 83 تصویب شده و آیین نامه اجرایی آن در هیات وزیران مصوب شده است، 5 نوع زباله شامل زباله های خانگی، کشاورزی، صنعتی و بیمارستانی تعیف شده است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون جمع آوری زباله بیمارستانی بر عهده شهداری تهران نیست، افزود: مسئولیت تولید و امحای زباله های بیمارستانی بر عهده مجموعه های وزارت بهداشت و مراکز درمانی است که باید زباله ها را در اتوکلاوهای موجود در مراکز درمانی، بی خطرسازی کنند. مجموعه وزارت بهداشت می تواند با پیمانکارهای شهرداری قرارداد منعقد کنند تا زباله های بیمارستانی نیز جمع آوری و امحاء شوند.
جمع آوری روزانه 100 تن پسماند بیمارستانی در پایتخت
وی خاطرنشان کرد: زباله های بیمارستانی به دو قسمت تقسیم بندی می شوند که زباله های شبه خانگی هستند و از اتاق ها و یا آشپزخانه بیمارستان ها تولید می شوند و یا زباله های اتاق عمل هستند. در مجموع از 7 هزار تن زباله ای که روزانه در تهران جمع آوری می شود حدود 100 تن از این زباله ها بیمارستانی محسوب شده و در نهایت از این میزان یک پنجم که حدود 20 تن بوده مربوط به زباله های خطرناک است. لذا طبق قانون مسئولیت تولید و امحای هر نوع زباله بیمارستانی اعم از شبه خانگی یا خطرناک بر عهده وزارت بهداشت و مجموعه های تابع آن قرار دارد.
مخالفت شورا با افزایش 3 برابری بهای دفع پسماندهای بیمارستانی
این عضو شورای شهر تهران درخصوص برگشت لایحه تعیین بهای دفع پسماندهای بیمارستانی گفت: لایحه ای به منظور تعیین بهای دفع پسماندهای بیمارستانی در اختیار شورا گذاشته شد. در حال حاضر قیمت یک کلیو دفع پسماندهای بیمارستانی 800 هزار تومان است که در لایحه پیشنهادی تا 3 برابر افزایش پیشنهاد شده که ما مخالفت کردیم.
تشکیل کمیته برای تعیین بهای دفع پسماندهای بیمارستانی
وی با اشاره به نحوه صحیح مدیریت پسماند و تشکیل کمیته ای برای تعیین بهای دفع پسماندهای بیمارستانی تأکید کرد: چرا باید کاری کنیم که برخی بیمارستان ها زباله هایشان را به صورت یواشکی داخل مخازن زباله بریزند. بنابراین در جلسه شورا مقرر شد آنالیزی برای قیمت دفع پسماندهای بیمارستانی تهیه شود و در اختیار شورا قرار گیرد تا 10 روز آینده مجددا در صحن شورا آن را مورد بررسی قرار دهیم.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه زباله سوز در برخی بیمارستان های تهران وجود ندارد، گفت: شهرداری تهران در زمینه پسماندهای بیمارستانی با وزارت بهداست همکاری می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار