رییس سازمان نظام مهندسی درگفت وگو با پانا:

تحریک عرضه و تقاضا بازار مسکن را رونق می‌بخشد

خبرگزاری پانا: رییس سازمان نظام مهندسی امکان استفاده واحدهای بیش از 12 سال از وام 20 میلیونی را در افزایش قیمت مسکن بی اثر دانست و افزود : بخش قابل توجهی از نقدینگی سرگردان در جامعه نقدینگی است که از بازار مسکن خارج و به بازارهای طلا، سکه و ارز هدایت شده است؛ بنابراین تحریک عرضه و تقاضا می تواند در رونق بازار موثر باشد .

کد مطلب: ۴۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

سید مهدی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، اظهار کرد: بخشی از تقاضا در بازار مسکن تقاضای پنهان است و این انتظار را دارد که مسکن ارزان شود یا قابلیت هایی ایجاد شود که قدرت خرید را افزایش دهد .
وی افزود: امکان استفاده از وام 20 میلیونی مسکن برای املاک بالای 12 سال فرصتی جدید برای آن بخش از متقاضیان به ویژه در شهرهای کوچک است که امکان خرید نداشته اند .
هاشمی تصریح کرد: این تصمیم می تواند در رونق بازار مسکن موثر باشد و با توجه به بالا نبودن آن نقش چندانی در افزایش قیمت مسکن ندارد .
رییس سازمان نظام مهندسی درباره افزایش وام 50 میلیون تومانی مسکن، عنوان کرد: این اقدام موجب می شود تا وام های ساخت به بخش تولید و تامین نیازهای جامعه منتقل شده و منجر به اشتغال زایی شود .
وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از نقدینگی سرگردان در جامعه نقدینگی است که از بازار مسکن خارج و به بازارهای طلا،سکه و ارز هدایت شده بنابراین تحریک عرضه و تقاضا می تواند دررونق بازار موثر باشد .
هاشمی درباره نبود زیرساخت های لازم شهری در شهرهای جدید عنوان کرد: توصیه براین است که ضمن تقویت مسکن مهر ترمیم و نوسازی بافت های فرسوده شهری نیز در دستور کار باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی بیان کرد: تامین زیرساخت ها نیاز به هزینه بالا و زمان دارد و مشکلهای کنونی مسکن مهر از قبل نیز قابل پیش بینی بود و رفع آن نیازمند زمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار