راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی در ۱۳۴ دهستان مازندران

سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی در ۱۳۴ دهستان استان راه اندازی خواهد شد که در ۱۹ اردیبهشت به‌ صورت نمادین در سه دهستان انجام می شود.

کد مطلب: ۴۹۲۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مجتبی اکبری در نشست خبری که در هلال‌احمر استان به مناسبت هفته هلال‌احمر برگزار شد، با اشاره به شعار سال جاری هلال‌احمر،"بنی‌آدم اعضای یک پیکرند"، اظهار داشت: رسانه ها در اطلاع‌رسانی و تحقق ارزش‌های این سازمان نقش بسزایی دارد زیرا کرامت انسانی و نگاه مهربانانه به مردم ‌یکی از ارزش‌های سازمانی هلال‌احمر است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران توجه جدی به مشارکت مردمی را یکی دیگر از ازرشهای این سازمان عنوان کرد و افزود: هلال‌احمر یک سازمان مردمی است و دعوت از مشارکت مردم و افزایش این سهم با اطلاع‌رسانی و مشارکت رسانه‌ها امکان‌پذیر است.
اکبری ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های داوطلبانه، داوطلب محوری و توجه به تعالی جدی سازمانی از دیگر ارزش‌های سازمانی است و باید این ارزش‌ها نماد هویتی پیدا کند که در این میان نقش رسانه حائز اهمیت است.
اکبری چشم‌انداز هلال‌احمر استان را تحقق ارزش‌های هلال‌احمر در مازندران و کسب رتبه برتر خدمات در این استان عنوان کرد و گفت: نژاد، فرهنگ و مذهب در خدمات سازمان هلال‌احمر مدنظر نیست.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران درباره برنامه‌های هفته هلال‌احمر گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و هلال احمر مازندران، غبار روبی مزار شهداء، حضور یکپارچه در مراسم نمازجمعه، برگزاری همایش بزرگ تجلیل از جوانان، امدادگران و داوطلبان مشارکت کننده در طرح نوروزی، افتتاح خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی،طرح ایمان و ایمنی برای آموزش همگانی مردم روز جمعه ۱۷ اردیبهشت در مصلای نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.
وی از آموزش‌های همگانی به‌ عنوان‌ یکی از مهم‌ترین آموزش‌های سازمان هلال‌احمر نام برد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل مدیریت بحران استان، سازمان پدافند غیرعامل، اداره کل امور روستایی و جمعیت هلال احمر استان برای راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی در ۱۳۴ دهستان استان امضاء شده است که در ۱۹ اردیبهشت به‌ صورت نمادین در سه دهستان انجام خواهد شد.
اکبری افزود: در هفته هلال احمر امسال برنامه های متنوعی دیگری نیز تدوین شده که در تمامی شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.
وی گفت: چهارمین مرحله انتخابات مجامع با حضور هشت هزار و ۳۶۰ نفر واجدین شرایط همزمان با سراسرکشور در روز جمعه 24 اردیبهشت در استان برگزار می شود.
اکبری با تبیین جایگاه شورای اجرایی در ساختار جمعیت هلال احمرگفت: ۱۷۸ نفر واجد شرایط کاندیداتوری در شهرستان‌ها هستند که از بین آن‌ها چهار نفر به‌عنوان اعضای اجرایی و یک نفر بازرس ویژه انتخاب می‌شود.
وی مشارکت حداکثری اعضای هلال احمر در این انتخابات را از مهمترین برنامه های هلال احمراستان در ماه جاری عنوان کرد و گفت: به اعتقاد ما انتخابات و اعضای شورای اجرایی به مثابه ظرفیتی مهم برای جمعیت هلال احمر به شمار می روند که باید این فرصت را قدر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار