هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل

هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل برگزارشد.

مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل:در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برترین نهاد ترویج فرهنگ اقامه نمازاست

کد مطلب: ۴۹۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا احمد محمودزاده در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان كه در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد، افزود: گزارش عملكرد ستاد اقامه نماز استان نشان می‌دهد كه آموزش و پرورش به عنوان یك نهاد فرهنگی تأثیرگذار در ترویج و توسعه اقامه نماز رتبه اول را در بین دستگاه های اجرایی استان به‌دست آورده است.


دبیر شورای آموزش و پرورش استان، به ضرورت تأمین منابع اعتبارات عمرانی، تجهیز و تعمیر مدارس تأكید كرد و اظهار داشت، گفت: فاز دوم نظام آموزشی 3-3-6 سال آینده با راه‌اندازی پایه اول متوسطه دوره اول اجرایی می‌شود و برای این امر سعی كرده ایم ستادها و كارگروه‌هایی را از هم‌اكنون فعال كنیم تا مشكلات و نواقص احتمالی برطرف شود.


وی از تجلیل 414 نخبه استان اردبیل در كنكور، المپیادها، مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی خبر داد و افزود: پنجشنبه هفته آینده این برنامه با عنوان جشن ستارگان استان با شكوه خاصی با حضور دانش ‌آموزان، اولیا، معلمان، مربیان و مسئولان كشوری و استانی در اردبیل برگزار می‌شود.


مدیركل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود با گرامیداشت دهه فجر تصریح كرد: این ایام بهترین زمینه و شایسته‌ترین فضا را فراهم آورده است تا ما بتوانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل آینده تبیین و روشنگری كنیم تا دستگاه تعلیم و تربیت بتواند نسل انقلابی تربیت كرده و تحویل انقلاب اسلامی دهد.


محمودزاده به اعزام كاروان راهیان نور و برگزاری نشست‌های هماهنگی برای اعزام كاروان راهیان نور پسران اشاره كرد و افزود: بعد از اعزام موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه، از 14 بهمن‌ماه دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه به مدت یك ماه در قالب كاروان‌های معنوی و ارزشی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.


وی همچنین به آماده بودن 200خودروی اتوبوس برای اعزام دانش‌آموزان در قالب كاروان راهیان نور از 14 بهمن‌ تا 16 اسفندماه اشاره كرد و یادآور شد: ما امیدواریم دستگاه‌هایی همچون هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشكی با همراهی اكیپ‌های امدادی و بهداشتی ما را یاری كنند، صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز در این زمینه ما را یاری كنند.


مدیركل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود گفت: ما انتظار داریم از محل اعتبارات سال 92آموزش و پرورش 20 درصد برای تجهیز و 20 درصد نیز برای تعمیر مدارس و هنرستان‌ها و 60 درصد مابقی را صرف تكمیل پروژه‌های نیمه‌تمام كنیم.


محمودزاده به سیاست‌گذاری وزارت آموزش و پرورش در ارتقای جذب 50 درصدی دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: ما در این زمینه رتبه دوم كشوری را به‌ دست آورده ایم و همچنان در توسعه و تجهیز هنرستان‌ها مصر هستیم.


وی با قدردانی از خیر نام آشنا مالك جعفرزاده در احداث یك مجتمع بزرگ آموزشی از اول ابتدایی تا پایان دبیرستان تصریح كرد: با توجه به این‌كه خیرین نیز علاقه‌مند هستند در شهرستان‌های محروم ساخت و ساز انجام دهند ما در مركز استان با مشكلات كمبود فضای آموزشی و پروروشی مواجه هستیم كه امیدوارم مسئولان استان و فرمانداری به تأمین اعتبار مورد نیاز و خیرین نیز برای احداث مدارس و چنین مجموعه‌هایی بخش عظیمی از مشكلات و نارسایی‌های شهرستان اردبیل را برطرف كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار