نایب رییس مجلس تاکید کرد:

مصادره 1.8 میلیارد اموال ایران توسط آمریکا؛تهدیدی علیه حقوق بین الملل

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، اقدامات دادگاه های آمریكا در صدور آرای بی پایه، بی منطق و غیراصولی علیه دارایی های جمهوری اسلامی ایران برای مصادره 1.8 میلیارد دلار دارایی بانك مركزی را تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل دانست.

کد مطلب: ۴۹۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد كه ریاست ابتدای جلسه علنی روز یكشنبه مجلس را برعهده داشت، افزود: رژیم آمریكا بداند همانگونه كه در همه عرصه های تقابل با جمهوری اسلامی ایران طعم تلخ شكست را تجربه كرده در این عرصه هم شكست سختی را تجربه خواهد كرد و ملت ایران حقوق خود را به زیباترین شكل ممكن استیفا خواهد كرد.

وی ادامه داد: كنگره آمریكا به همراه قوای دیگر این كشور گمان می كنند در عصر حجر زندگی می كنند و می توانند با تكیه بر قدرت نظامی خود منافع ملت ها را به نفع منافع نامشروع خویش مصادره كنند.
نایب رییس اول مجلس تصریح كرد: روند رسیدگی قضایی كه به صدور این حكم و خارج از همه ضوابط و مقررات بین المللی انجام شد در تمامی مراحل جعلی، ساختگی و غیرمستند است.
ابوترابی فرد خاطرنشان كرد: به وضوح در این حكم یك اقدام خلاف اصول بین المللی را شاهدیم و ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات دستگاه قضایی و كنگره و مسوولان آمریكا با تمامی قدرت خواهد ایستاد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: قوای سه گانه ایران از تمامی ظرفیت خود برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهد كرد و رژیم آمریكا بداند كه همانگونه كه در همه عرصه های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شكست را تجربه كرده در این عرصه هم شكست سختی را تجربه خواهد كرد.
ابوترابی فرد یادآور شد: ملت ایران حقوق خود را به زیباترین شكل ممكن استیفا و مشت دیگری را بر دهان یاوه گویان و نظام غیرعادلانه آمریكا خواهد كوبید.
دوم اردیبهشت ماه جاری، عالی‌ترین مقام قضایی آمریكا پرونده چندین ساله را به ضرر ایران نهایی و اعلام كرد كه حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در این كشور به عنوان غرامت به خانواده‌های كشته شدگان آمریكایی در لبنان اختصاص می‌یابد.
كارشناسان و صاحبنظران حقوقی بر این باورند به دنبال طی مراحل دادگاه های محلی در ایالات متحده آمریكا اكنون شرایط برای پیگیری حقوق ایران در قبال این پرونده در دیوان بین المللی دادگستری(آی.سی.جی) فراهم شده است.

نایب رییس اول مجلس در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری شایسته انتخابات دهمین دوره مجلس را به محضر رهبر معظم انقلاب و منتخبان دوره دهم و آحاد ملت تبریك گفت و اظهار امیدواری كرد مجلس دهم با تركیبی كه شكل گرفته با عقلانیت و تعامل شایسته بتواند زیر چتر رهبری در مسیر اقتدار ملی گام بردارد.
وی ادامه داد: امیدواریم همكاران ما با الهام از آموزه های دینی بر محور علم و دانش راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی و افزایش اقتدار ملی هموار كنند.
نایب رییس اول مجلس همچنین روز كارگر را خدمت كارگران تبریك گفت و ادامه داد: این كارگران سرافراز امروز برای شكل گیری اقتصاد مقاومتی تلاش می كنند و امیدوارم قوای سه گانه از تمامی ظرفیت خود برای حل مشكلات جامعه كارگری در مسیر خلق اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی استفاده كنند.
وی همچنین به سالروز شهادت استاد مطهری اشاره كرد و گفت: آن شهید نماد تعلیم و تربیت است، علم و عالم و معلم در آموزه های اسلامی از منزلتی ویژه و استثنایی برخوردار است و نظام اسلامی باید در تربیت انسان های عالم گوی سبقت را از دیگر جوامع بشری برباید.
وی تصریح كرد: دانش، علم و معرفت ملاك ارزش و تعالی انسان است و شهید مطهری شخصیت فرزانه ای است كه راه را برای تربیت انسان هایی در طراز قرآن و عطرت به عنوان معلم هموار كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار