در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

پایتخت به50 هزار پارکینگ مسقف نیاز دارد/حذف پارک حاشیه ای

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران کمبود پارکینگ در سطح شهر را چالش جدی پایتخت عنوان کرد و گفت: پایتخت به 50هزار پارکینگ مسقف نیاز دارد.

کد مطلب: ۴۹۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا با بیان اینکه مشکل پارکینگ یکی از معضلات ترافیک تهران است، اظهار داشت: بر اساس سیاست های شورا ساخت پارکینگ در محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک ضوابطی دارد و شهرداری تهران نیز باید برای هر خانه ای که مجوز ساخت می دهد، تعداد پارکینگ های آن را نیز مد نظر قرار دهد.


عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید برای حل مشکل کمبود پارکینگ تصمیم جدی بگیرد، گفت: باید از زیرساخت ‌ها برای رفع کمبود پارکینگ استفاده شود. البته در این زمینه راهکارهای خوبی در نظر گرفته شده اما کافی نیست و می بینیم هر روز مشکلاتی به دلیل کمبود جای پارک در تهران به وجود می آید.


این عضو شورای شهر تهران افزود: برای حل مشکل پارکینگ در تهران باید هماهنگی های لازم میان معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران و معاون مالی شهرداری تهران ایجاد شود اما متأسفانه مدیریت شهری توانمندی تأمین پارکینگ در شهر تهران را ندارد.


وی بیان کرد: با روند ساخت و ساز به شکل کنونی مشکل پارکینگ حل نمی شود و وضعیت هر روز بدتر می شود. متأسفانه روزانه بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف یافتن جای پارک خودرو می کنند و حتی برای جای پارک نیز نزاع و درگیری دارند.


قناعتی با بیان اینکه براساس برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران، پایتخت به بیش از 50 هزار پارکینگ مسقف نیاز دارد، گفت: طبق برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران ایجاد پارکینگ های مسقف در معابر پر تردد باید انجام شود و به تدریج باید پارک حاشیه ای حذف شود.


عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشترین دعواهایی که در خیابان های شلوغ با حجم بالای ساختمان ها صورت می گیرد، به دلیل نیافتن جای پارک است که باید برای این موضوع چاره ای اساسی اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار