حضور بزرگان موسیقی اصفهان و کشور در ارکستر نقش جهان

ارکستر بزرگ نقش جهان به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان با حضور اهالی هنر به مدت سه شب در سالن کوثر برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۰۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، ارکستر "نقش جهان" ارکستر بزرگ از سازهای زهی، بادی و ایرانی است که به همت نوید نوروزی و علیرضا مظاهری، 2 تن از خوانندگان شاخص موسیقی سنتی اصفهان تاسیس و به رهبری مهدی پناهی در اصفهان فعالیت می‌کند.
استقبال قابل توجه مردم و اهالی هنر
این ارکستر در حالی دومین اجرای خود در حضور مردم پرشور و هنر دوست اصفهان را تجربه می‌کرد که شب گذشته با استقبالی وصف نشدنی روبرو شده بود و انتظار می‌رفت در شب دوم نیز شاهد حضور چشمگیر مخاطبان باشد.
در گوشه و کنار سالن محل برگزاری این کنسرت، تاج گل‌هایی به چشم می‌خورد که مردم هنر دوست اصفهان برای تقدیر از هنرمندان شهرشان به همراه آورده بودند.
ارکستر سمفونیک نقش جهان کار خود را ساعت 21 آغاز کرد؛ در ابتدا یک قطعه بی کلام اما با شور و هیجان همزمان با پخش تصاویری زیبا از نمایشگر داخل سالن، نوید بخش یک شب متفاوت بود.
سال کوثر شاهد اجرای 15 قطعه توسط ارکستر نقش جهان بود که سهم هر خواننده 4 قطعه بود و 3 قطعه نیز به صورت بی کلام اجرا شد
حضور بزرگان موسیقی اصفهان و کشور در ارکستر نقش جهان
در این کنسرت 7 نفر از نوازندگان ارکستر ملی به همراه 43 نوازنده مطرح اصفهانی به رهبری مهدی پناهی به نواختن سازهای زهی، بادی و ایرانی همراه با آواز استاد حسام الدین سراج، نوید نوروزی و علیرضا مظاهری پرداختند.
از نکات جالب توجه این کنسرت حضور 15 گردشگر آلمانی بود. این گردشگران پس از پایان کنسرت، موسیقی ایرانی را آرامش بخش توصیف کرده و از طرز برخورد و مهربانی مردم اصفهان تشکر کردند.
پس از اجرای قطعه "سلام" از آثار به یادماندنی و فاخر استاد حسن کسایی، نوید نوروزی به روی صحنه آمد و با اجرای دو تصنیف "اشک سبو" و "دگر باره شد" نوید بخش شبی زیبا و به یادمانی بود.
علیرضا مظاهری نیز در ادامه به اجرای دو قطعه "آتش دل" و "وداع یار" پرداخت که قطعه "وداع یار" بسیار مورد توجه حاضران در سالن کوثر قرار گرفت و پس از اتمام این قطعه، علیرضا مظاهری به شدت مورد تشویق قرار گرفت.
اجرای قطعه‌ای شاد از مرحوم استاد مشکاتیان آغاز دومین بخش از این کنسرت دلنشین بود. نوید نوروزی بار دیگر به روی صحنه آمد تا با اجرای "چشم سیاه"‌ و "خوشه‌چین" به هنر نمایی بپردازد.
در این بخش علیرضا مظاهری نیز "فصل گل" و "ای پری رو" را خواند تا مشتاقان شنیدن صدای استاد سراج همچنان منتظر بمانند.
استاد حسام‌الدین سراج، میهمان ویژه برنامه
این برنامه با اجرای بی کلام قطعه ای آذری از بیات شیراز توسط ارکستر سمفونیک نقش جهان دنبال شد و پس از گذشت یک ساعت از آغاز کار این کنسرت، انتظار مردم هنر دوست اصفهان به سر آمد و استاد سراج پا به روی صحنه گذاشت.
اوج هنرنمایی ارکستر نقش جهان جایی بود که استاد حسام الدین سراج با صدای رویایی و آرامش بخش خویش چهار قطعه ماندگار از موسیقی ایرانی را به اجرا در آورد.استاد سراج در ابتدا به اجرای قطعه "به اصفهان رو" به یاد استاد بزرگ آواز، تاج اصفهانی پرداخت، همچنین تصنیف "اشک مهتاب" از استاد محمدرضا شجریان از دیگر قطعاتی بود که سراج آن را با آرزوی بهبودی و سلامت کامل ایشان به اجرا درآورد. "باد صبا" و "شب عاشقان بی‌دل" با اشعاری از سعدی و حافظ با آهنگسازی "همایون رحیمیان" نیز از دیگر قطعاتی بود که سراج در این برنامه به اجرا درآورد.
گفتنی است کریم قربانی، فرشید حفظی‌فرد، حسین پورعین، ناصر رحیمی، فرشاد محمدی، کورش بزرگمهر و آلوین آوانسیان از اعضای ارکستر ملی، در ارکستر نقش جهان به نواختن ویلن سل، ابوا، کلارینت، فلوت، ناگوت، تنبک و پرکاشن و پیانو پرداختند تا افتخاری دیگر برای شهر اصفهان باشند.
همچنین امین غفاری، فرشاد شیرانی، مسعود مظاهری، دانیال نیک‌بخت، پویا محبی، امین عبدلی، نادر رسول خانی، علی مهدی‌پور، بهنام جهانگیری، سامان نافعی، امیرحسین فراتیان، احمد مقدسی‌زاده، عادل مهدی‌پور، مهرداد جزینی، عباسی، محمد غریبی، مسیح مردیها، فراز فریدون‌پور، پورشیرازی، آرش مضرابی، مسعود هوشیاری، سعید روحانی، سروش نبوی، کامران، کسری جدیدزاد، حمیدرضا، ناصر منتظم، احسان حدادی، امیرحسین منصوری، کیوان دباغی، احسان عباسی و آریان زمانی از دیگر نوازندگان این ارکستر بزرگ بودند.
ارکستر سمفونیک نقش جهان با اجرای آثاری متفاوت از مفاخر موسیقی اصفهان، به مدیریت و رهبری مهدی پناهی و خوانندگی استاد سراج، نوید نوروزی و علیرضا مظاهری، جمعه 10 اردیبهشت نیز در سالن کوثر اصفهان به اجرا پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار