امام جمعه زنجان در دیدار با مسئولین آموزش و پرورش استان:

موفقیت در عرصه علمی نیاز به اراده و خرد جمعی دارد

به مناسبت آغاز هفته معلم، مدیرکل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار کردند.

کد مطلب: ۴۹۰۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، در این دیدار آیت ا... خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ضمن تبریک هفته معلم و اشاره به جایگاه آنان به عنوان اثرگذارترین افراد در تربیت نسل جامعه گفت: بعضی وقت ها نقش معلم از نقش والدین دانش آموزان هم فراتر می رود و نمونه های متعددی در این خصوص در طول تاریخ وجود دارد که علی رغم محرومیت از خانواده مطلوب، به دلیل بهره مندی از معلمان اندیشمند به مدارج عالی رسیده اند .

وی با اشاره به آیات اولیه سوره علق و معرفی خداوند به عنوان معلم افزود: پیامبران هم وظیفه معلمی و مربیگری دارند و این امر قداست ویژه ای دارد .

آیت ا... خاتمی خمیر مایه شخصیت دانش آموزان را کار معلمان دانست و اظهار داشت: معلمان به عنوان تولیدکنندگان علم در جامعه، شخصیت افراد را شکل می دهند و به عنوان متولیان تربیت باید خودشان با کار حرفه ای خود منزلتشان را حفظ کنند و اگر به این صنف به عنوان کار حرفه ای و تخصصی نگاه شد خروجی پرباری خواهد داشت .

امام جمعه زنجان با تاکید بر احساس مسئولیت در برابر حرفه معلمی به عنوان وظیفه ای مقدس خاطر نشان ساخت: ما در دو عرصه با حد مطلوب فاصله داریم یکی تربیت و دیگری تعلیم و زنجان ظرفیت کار بیشتر در این خصوص را دارد و حضور پررنگ در عرصه های علمی کشور همچون کنکور و المپیادهای علمی میدان آزمایش ماست .

آیت ا... خاتمی اضافه کرد: موفقیت در عرصه علمی نیاز به اراده و خرد جمعی دارد و این کار عزم عمومی و جدی می طلبد که امیدواریم تلاش ها افزونتر شده و تربیت انسان های وارسته و عاشق علم و ممتاز از نظر اخلاق و رفتار و پیشتاز در عرصه های علمی روز به روز بهبود پیدا کند .

در ابتدای این دیدار مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته معلم با اشاره به تغییر نحوه انتخاب معلم نمونه گفت: در زمینه پاسداشت جایگاه معلم بایستی دیگر نهادها و ارگان ها در جریان بوده و یک همدلی بین دستگاه های مختلف در امر گرامیداشت مقام معلم به وجود آید .

وی افزود: برنامه انتخاب معلم نمونه طی سال های گذشته مورد نقد جدی بود و پس از نظرسنجی از استان ها مقرر شد به جای تقدیر از افراد از جایگاه و فرایند معلمی تجلیل به عمل آید .

تمجیدی با اشاره به ورود اولین سری از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: امسال به تعداد 234 نفر فارغ التحصیل دانشگاه وارد چرخه آموزش خواهند شد و امسال اولین فارغ التحصیلان این دانشگاه به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار