معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس عنوان داشت:

راه اندازی بیش از 60 مدرسه تخصصی ورزش در مدارس استان فارس

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس از راه اندازی بیش از 60 مدرسه تخصصی ورزش در مدارس استان فارس برای كاهش مشكل فقر حركتی وكم تحركی دانش اموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد جعفری در این خصوص اظهار داشت: برای تشكیل 102مدرسه تخصصی ورزش در استان فارس از وزارت اموزش و پرورش مجوز دریافت شده كه تا كنون 67 مورد آن راه اندازی شده است که از این تعداد 26 مدرسه در مقطع ابتدایی، 38 مدرسه در مقطع راهنمایی و مابقی در مقطع دبیرستان راه اندازی شده اند.


جعفری خاطرنشان کرد: این مدارس تخصصی شامل مدارس والیبال، مینی والیبال، بسكتبال، فوتسال، هندبال و بدمینتون هستند.


معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس با اعلام اینكه آمار دقیقی از میزان فقر حركتی و ناهنجاری های بدنی در دانش اموزان این استان وجود ندارد، اذعان داشت: بسیاری از دانش آموزان استان به دلیل كمبود فضاهای ورزشی و آپارتمان نشینی به فقرحركتی و كم‌تحركی دچار هستند.


جعفری افزود: علاوه بر این مدارس تخصصی ورزش در استان، تعداد 59 كانون های ورزش در 59 منطقه آموزش و پرورش سراسر استان راه اندازی شده است كه در این كانون ها، حركات اصلاحی بدنی در دانش آموزان توسعه می یابد و از ناهنجاری های بدنی آنان جلوگیری می شود.


وی تصریح كرد: با برگزاری كلاس های حركات اصلاحی، استادان مجرب و درجه یك ورزش، معلمان ورزش را كه در گرایش آسیب شناسی و حركات اصلاحی تخصص دارند را با حركات اصلاحی آشنا می كنند و آنان پس از اموزش به شناسایی و رفع ناهنجاری های بدنی در دانش آموزان كمك می كنند.


جعفری با اشاره به اینكه شانه نامتقارن، كمر گود، كف پای صاف، پشت صاف و زانوی ضربدری از شایع ترین ناهنجاری های ساختار قامتی در بدن است، ادامه داد: در كانون های ورزشی استان فارس متخصصان تربیت بدنی و حركات اصلاحی به دانش آموزانی كه توسط معلمان ورزش شناسایی و معرفی شده اند و دچار برخی ناهنجارهای و فقر حركتی هستند، آموزش های لازم را ارائه می دهند.


معاون اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: این معاونت با ارایه 800 بسته حركات اصلاحی برای برطرف كردن ناهنجاری های فیزیكی در دانش آموزان استان اقدام كرده است.


جعفری همچنین از اجرای طرح آموزش دو و میدانی، شنا، تنیس روی میز، طناب زنی و ژیمناستیك برای دانش آموزان دوره ابتدایی استان نیز خبر داد و گفت: چون سن پنج تا 11 سالگی حداكثر رشد سلول های عصبی و حركتی است، به همین دلیل قدرت یادگیری در این سن ها به ویژه برای نهادینه سازی تحرك در دانش آموزان ضروری است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش ورزش های حركتی از جمله دو و میدانی، شنا و ژیمناستیك به دانش آموزان در سنین ابتدایی برای كسب مهارت در دوره های سنی راهنمایی و متوسطه زمینه بسیار مناسبی فراهم می كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار