عرضه مدرن‌ترین محصولات لوازم خانگی با کاهش 20 درصدی قیمت

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی تولید لوازم خانگی بایاتک گفت: به منظور دستیابی اقشار مختلف جامعه به محصولات لوازم خانگی مدرن، این شرکت در صدد است در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته و با تولید انبوه داخلی، محصولات خود را با آخرین استانداردهای روز دنیا با قیمت مناسب به بازار عرصه کند.

کد مطلب: ۴۹۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا محمدحسن قهاری اصلی‌ترین هدف خود را ایجاد اشتغال برای جوانان واستفاده عموم از کالاهای ساخت داخل که با مدرن ‌ترین فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود عنوان کرد و افزود: از آنجا که تمام لوازم و تجهیزات لوازم خانگی از معتبرترین برندهای جهان خریداری و به ایران آمده است، بنابراین کاهش هزینه‌های تولید باعث می شود تا قیمت تمام شده محصولات این شرکت متناسب با کاهش هزینه‌ها، به نرخی مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی ضمن احترام به سایر برندهای مونتاژکار داخلی تولید کننده لوازم خانگی کشورگفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید سایر کارخانجات لوازم خانگی که منابع هنگفتی را صرف تهیه ورود قطعات محصولات درجه 2 و 3 خود می‌کنند بنابراین هزینه تمام شده تولید برای آنها بالا رفته و مجبورند محصولات مونتاژکاری شده برندهای خارجی را با قیمت بالا به بازار عرضه کنند.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه ما به دنبال سودآوری کلان نیستیم، گفت: توجه به تولید داخل مزیتی است که علاوه بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی انبوهی که اصلی‌ترین هدف ما است را در پی دارد کمااینکه با توسعه تولید کیفی داخل، صنایع کشور از مستعمره برندهای خارجی نیز خارج خواهد شد.
قهاری افزود: رفع تحریم‌های بین‌المللی اکنون فرصتی را فراهم کرده است که با انتقال تکنولوژی مدرن به کشور طرحی نو پیاده شود و در عقد قراردادها با کشورهای صاحب نام صنعتی دیگر چون گذشته با ما عمل نشود.
وی به خرید تحهیزات کامل تولید لوازم خانگی از سوی این شرکت اشاره کرد و افزود: در عقد قراردادها تمام جوانب تولید و رعایت خدمات پس از فروش آنگونه که سر و گردنی بالاتر داشته باشیم در نظر گرفته شده است و با ورود تکنولوژی مدرن و تمام تجهیزات آن، تولید این شرکت در کشور بومی می‌شود چرا که صفر تا 100 تجهیزات و قطعات ا ین نوع برند به ایران می‌آید.
مدیر کل گروه کارخانجات بایاتک تصریح کرد: این شرکت اولین شرکتی است که بعد از لغو تحریم‌ها، توانست کالاهای اروپایی را در قالب تولید داخلی لوازم خانگی با کیفیت وارد بازار‌کند و با خرید لوازم و تجهیزات، تولید در کشور بزودی بومی می‌شود.
وی اظهار داشت: مزیت این شرکت این است که با مشارکت و همکاری برندهای معتبر اروپایی برای تولید وارد عمل شده و توانسته است به انتقال تکنولوژی به آن دست پیدا کند.
رییس شورای سیاستگذاری کارخانجات بایاتک به اخذ نمایندگی برند معتبر اروپایی در 15 سال پیش توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: تمام پیش شرط ‌های لازم برای همکاری با این نمایندگی انجام و لحاظ شده و اعلام شده است که ایران اکنون کشوری توسعه یافته بوده و نباید به چشم ارباب و رعیت به آن نگریسته شود.
وی اجبار به تعهد در قبال انتقال تکنولوژی به داخل را از مزیت‌های همکاری با نمایندگی برنداروپایی عنوان کرد و افزود: شرکت کارخانجات بایاتک برای توسعه همه جانبه تولید محصولات کیفی خود با برند اروپایی معتبر، سنگ بنای تولید را با هدف 70 درصدی صدورمحصولات به خارج از کشور را در نقشه راه پیشرفت خود ترسیم کرده است.
قهاری شعار شرکت کارخانجات بایاتک را «تولید مقاوم و پایدار در سایه کیفیت» عنوان کرد و افزود: علاوه بر تجاری سازی تولید با هدف صادرات محصولات لوازم خانگی، در نظر است از سوی این شرکت حوزه نمایندگی‌های محلی و منطقه‌ای نیز ایجاد و حوزه نمایندگی فروش را به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورها چون افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق، لبنان و سوریه گسیل داده شود.
وی بیان داشت: در چنین شرایطی دولت باید در رستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برخیزد و واحدهای تولیدی که قطعات آن را در داخل با آخرین تکنولوژی و استاندارد روز دنیا تولید می‌کنند مورد حمایت قرر داده و این موضوع را به صورت تکلیفی برای وارد کنندگان قطعات در دستور کار قرار دهد.
قهاری به ساخت و تامین تمام زیرساخت‌های لازم شرکت بایاتک اشاره کرد و افزود: صفر تا صد هزینه این شرکت از سوی بخش خصوصی تامین شده است اما چنین مراکز تولیدی برای پیشرفت و توسعه نیازمند سرمایه در گردش لازم هستند این در حالی است که با وجود تاکید وزیر محترم صنعت در رسیدگی به این موضوع اما هنوز این شرکت موفق به گشایش اعتبار از سوی بانک‌ها نشده است در صورتی که با همراهی بانک و توسعه این شرکت می‌توان 15 هزار شغل مستقیم و حدود 50 هزار شغل غیرمستقیم را در کشور ایجاد شود.
قهاری افزود: هدف گذاری برای تجاری سازی کارخانه ساخت لوازم خانگی با برنداروپایی و حرکت در راستای تولید انبوه کیفی در داخل کشورسیاستی است که دنبال می‌شود تا بتوان کالاهای تولیدی را با توجه به کاهش هزینه‌ها با قیمتی 20 درصد زیر نرخ کنونی به بازار عرضه شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار