معاون برنامه ریزی ، آمار و منابع اطلاعات مطرح کرد؛

نیاز به 28 هزار و 500 مشاور در مدارس

معاون برنامه ریزی ، آمار و منابع اطلاعات مرکز آمار و فناوری آموزش و پرورش گفت: اکنون در مدارس 18 هزار و 700 مشاور داریم اما نیاز دانش آموزان به ارائه مشاوره با 28 هزار و 500 مشاور رفع خواهد شد.

کد مطلب: ۴۸۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حمید علیین در گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات مشاوره استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهارکرد: باید به ازای هر 15 دانش آموز در مدارس دولتی یک کارمند آموزش و پرورش داشته باشیم. در این خصوص در جلسه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بحث شده است.


معاون برنامه ریزی ، آمار و منابع اطلاعات مرکز آمار و فناوری آموزش و پرورش در خصوص تمرکززدایی در بحث ساماندهی نیروی انسانی افزود: این بحث بسیار در آموزش و پرورش جدی است و 10 استان کشور در این موضوع ساماندهی شده است.

مخالف کم شدن پوشش تحصیلی دانش آموزان هستیم


علیین بیان کرد: در ساماندهی نیروی انسانی و هدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار تلاش می کنیم و به هیچ عنوان نمی پذیریم یک دانش آموز از پوشش تحصیلی کم شود.


وی با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی را به استان ها واگذار کرده ایم بیان کرد: آمادگی برای تامین نیروی انسانی داریم با وجود گسترش مدارس دولتی تابع حاکمیت آموزش و پرورش نیز هستیم و معتقدیم مدیر حلقه ارتباط ما با مدارس است.


علیین افزود : 18 هزار و 700 مشاور در مدارس داریم که تمام این افراد رشته تخصصی مشاوره ندارند امسال دوره متوسطه اول از نظر تامین مشاوره ساماندهی خواهد شد با وجود مازاد نیرو در این بحث به ترتیب به مدارس متوسطه دوم و دوره ابتدایی نیروی مشاوره خواهیم داد.


نیاز مدارس به مشاور


معاون برنامه ریزی ، آمار و منابع اطلاعات مرکز آمار و فناوری آموزش و پرورش گفت: 28 هزار و 500 مشاور در مدارس نیاز داریم که باید با تامین نیروی انسانی این مشکل را برطرف کنیم.


علیین ادامه داد: در هر مکانی که نیاز پژوهش سرا باشد توسط معاونت متوسطه آموزش و پرورش احداث پژوهش سرا به ما ابلاغ خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: برای هر نیروی مشاور علاوه بر 16 ساعت مشاوره به دانش آموزان 10 ساعت تدریس پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار