رئیس مجتمع تطبیقی بین الملل دختران درگفت و گو با پانا

تلاش برای قرار مغزها است نه فرار مغزها /مدرسه صالح،مدرسه سالم

رئیس مجتمع تطبیقی بین الملل دختران گفت:همه مدارس، مدرسه یادگیرنده باشند و در واقع مركز ثقل مدرسه دانش آموز است.

کد مطلب: ۴۸۹۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

مریم دلاور ،در حاشیه افتتاح جشنواره قرار مغزها در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت : این نمایشگاه حاصل هفت ماه تلاش و كوشش دانش آموزان است.

وی در بدو ورود به نمایشگاه در بیان نقاط ضعف و قوت این نمایشگاه گفت: به دلیل اینكه اینجا دو مجتمع در هشت مقطع تحصیلی است بین دانش آموزان فاصله ایجاد شده است و این باعث شده كه در این مجتمع كار پژوهشی بسیار كمرنگ باشد و عدم علاقه دانش آموزان به دانستن هویت ایرانی پررنگ به نظر می رسید.

وی ادامه داد: آسیب های بسیاری در این مجتمع به چشم می آمد ،در حالی كه می بایست برای اجرایی كردن طرح تحول بنیادین و ایجاد مدرسه صالح و سالم كاری انجام دهیم.

وی در ادامه بیان داشت برای اینكه بتوانیم در اجرایی نمودن سند تحول موفق باشیم یك سری واژه را برای دانش آموزان تعریف نمودیم و براساس این 30 واژه تعریفی دانش آموزان را به ورطه مسابقه و رقابت کشاندیم كه این واژه ها عبارتند از:اعتماد به نفس ، خودباوری ،هویت فردی ،هویت ملی،مذهبی و ... و مهارت های زندگی.

وی افزود: در مرحله اول بجای آموزش دانش آموزان آموزش معلمان را سر لوحه كار خود قرار دهیم و همه همكاران در این آموزش شركت نمودند و در مرحله اول انواع علوم به معلمان آموزش داده شد و خواستیم كه این كاربرد علوم در تمام بعدهای زندگی فردی و اجتماعی را به دانش آموزان نیز آموزش داده شود .

دلاور در ادامه بیان داشت مدیریت پذیری و تعهد به مملكت از جمله موارد و مسائل آموزشی است كه برای این دانش آموزانی كه در این مجتمع تحصیل می نمایند كمرنگ بود و با هدف اینكه بتوانیم این مسائل آموزشی و تربیتی را به دانش آموزان آموزش بدهیم اقدام به برگزاری این نمایشگاه نمودیم.

وی در ادامه بیان داشت: برای برپایی این نمایشگاه با این كیفیت 12 رهبر آموزشی و مربی در مسیر آموزشی و 140 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم ما را یاری و كمك نمودند.

رئیس مجتمع تطبیقی بین الملل دختران در ادامه گفت : دانش آموزان در این مجتمع آموزشی در دو سطح تطبیقی و بین الملل تحت آموزش قرار می گیرند كه دانش آموزان بخش تطبیقی بعد از دریافت مدرك دیپلم از این مجتمع برای ادامه تحصیل بر اساس میل و خواسته خود می توانند در ایران ادامه تحصیل می دهند یا به خارج از كشور مهاجرت می كنند ولی ما امید وارم هستیم كه در ایران بمانند و قرار ما قرار مغزها باشد نه فرار مغزها ،در حالی كه دانش آموزان بخش بین الملل با توجه به اینكه كتابهای تدریسی آنها بر اساس زبان انگلیسی می باشد بعد ازدریافت مدرك دیپلم به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه های خارج از كشور ادامه تحصیل می دهند.

وی در ادامه این بشارت را داد كه در این مجتمع تطبیقی و بین المللی مركز دارالقران افتتاح شده است و در این مدت چند ماه که از افتتاح این دارالقران می گذرد 25 دانش آموزحافظ قرآن را تربیت نموده ایم .

وی در خاتمه گفت امیدوارم كه همه مدارس ایران مدارس سالم و صالح باشند و همه مدارس مدرسه یادگیرنده باشد و در واقع مركز ثقل مدرسه دانش آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار