پزشک فوق تخصص ریه در گفت و گو با پانا:

درمان‌ خانگی برای بیماری آسم کودکان وجود ندارد

پزشک فوق تخصص ریه گفت: درمان‌ خانگی برای بیماری آسم کودکان وجود ندارد، چون مکانیسم این بیماری تنگ شدن راه‌های هوایی است .

کد مطلب: ۴۸۸۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

نور علی محمدی کیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب، افزود: آسم از بیماری‌های مزمن کودکی است که از علائم آن می‌توان به خس‌خس سینه در هنگام سرفه کردن بازدم‌های طولانی، سرفه در هنگام دویدن و فعالیت و سرفه‌های خشک در خواب اشاره کرد که کودکان مبتلا به آسم به طور مرتب و یا گاه‌گاه با عود کردن بیماری با آنها مواجه می می شوند.


وی با اشاره به اینکه نیمی از از بچه‌هایی که مبتلا به آسم هستند تا قبل از بلوغ بهبود می‌یابند، افزود: البته ممکن است تا قبل از بلوغ درمان شوند و یا همچنان بعد از بلوغ هم ادامه پیدا کند و به آسم بزرگسالان تبدیل شود و اگر والدین نشانه‌های آسم را در فرزندشان دیدند،‌حتما باید به پزشک مراجعه کنند و اقدامات درمان را برای کودک‌شان انجام دهند، چراکه آسم، عضلات تنفسی کودکان را خسته می‌کند و ممکن است باعث ایست تنفسی و مرگ آنان شود.


محمدی کیا خاطر نشان کرد: از عوامل محیطی که منجر به بروز آسم می‌شوند می‌توان به وزن کمتر از 2500 گرم نوزاد در هنگام تولد، سیگاری بودن مادر، بزرگ شدن در خانواده‌ی پرجمعیت، ‌قرار گرفتن در معرضعوامل حساسیت‌زا مانند آلودگی هوا و سن کمتر از 20 سال مادر در هنگام تولد یاد کرد.


وی ادامه داد: اگر پزشک تشخیص دهد که کودک مبتلا به آسم است،‌ با عکس ریه می‌تواند آن را تأیید کند، همچنین بچه‌هایی که سینه‌شان در هنگام معاینه خس‌خس می‌کند و صدای خاصی می‌دهد، به احتمال زیاد مبتلا به آسم هستند که معمولا این بچه‌ها با اسپری‌ها و دارو‌های مخصوصی که برایشان تجویز می‌شود،‌درمان می‌شوند.


پزشک فوق تخصص ریه تصریح کرد: اگر کودکان در محیط‌هایی که برایش تنش‌زا و استرس‌زا باشند قرار بگیرند،‌ احتمال حملات آسمی در آنها زیاد می‌شود و برای جلوگیری از حملات آسمی در کودکان باید توجه داشت که رطوبت هوا از 50 درصد بیشتر نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار