مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:

با مشاوره های ژن از تولد فرزند مبتلا به بیماری هموفیلی جلوگیری کنید

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: برای پیشگیری از تولد فرزند مبتلا به بیماری هموفیلی،بهترین راه انجام مشاوره های ژنتیکی، انجام آزمایشهای پیش از ازدواج و بررسی شجره نامه های زوجین می باشد.

کد مطلب: ۴۸۷۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر، عبدالرسول طاهری افزود: بیماری هموفیلی ناشی از کمبود فاکتور انعقاد خون شماره 8 است که از آن با نام هموفیلی A یا هموفیلی کلاسیک یاد می‌شود که در 85 درصد موارد اینگونه است و در 15 درصد دیگر بیماران هموفیلی، خونریزی بر اثر فاکتور انعقادی 11 به وجود می‌آید.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها راه حل درمان این بیماری پیوند کبد است ،که هزینه بسیار زیادی را دربر دارد تصریح کرد: از نشانه‌های اولیه بیماری هموفیلی خونریزی‌های طولانی پس از ایجاد خراش‌های کوچک در بدن فرد است و با پیشرفت این بیماری علایم شدیدتری مثل خونریزی‌های دردناک داخل مفصلی بروز می‌کند.
وی مهمترین خدمات حفظ سلامت بیماران هموفیلی را انجام فیزیوتراپی و بازتوانی برشمرد و افزود: هموفیلی دسته‌ای از بیماری‌های ارثی است که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده است، این بیماری تقریباً به طور انحصاری در مردان به‌وجود می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار