مصرف مایعات گرم و فراوان به درمان بیماری سینوزیت کمک می‌کند

متخصص گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف مایعات گرم و فراوان از جمله آب، سوپ و شیر به درمان سریع تر سینوزیت کمک می‌کند.‌

کد مطلب: ۴۸۷۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر، دکتر ساسان مسلمی افزود: سینوس‌ها حفره‌های هواداری هستند که درون استخوان جمجمه قرار گرفته و مهمترین کاربرد آن‌ها جلوگیری از صدمه به مغز، سبک شدن جمجمه و آهنگین کردن صدا است.
وی بیان داشت: زمانی که حفره‌های سینوس‌ها در اثر ابتلا به سرماخوردگی، حساسیت یا عوامل تحریک کننده محیطی دچار التهاب می‌شوند فرد دچار گرفتگی بینی و عفونت سینوس‌ها شده که به آن سینوزیت گفته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بیماری سینوس جز بیماری‌های تنفسی است از این رو از طریق سرفه، عطسه، دست دادن، روبوسی کردن و استفاده از وسایل مشترک منتقل می‌شود.
مسلمی گفت: رعایت بهداشت فردی شستن مداوم دست ها، پوشاندن دهان در موقع عطسه و سرفه، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن از انتقال این بیماری جلوگیری می‌کند.
متخصص گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: چهار سینوس در هر سمتی از صورت داریم که شامل سینوس های پیشانی، فکی، غربالی و اسفنویید است که از طریق مجاری بینی تخلیه می‌شوند.
وی شایع ترین علت سینوزیت را ویروس‌ها دانسته و افزود: آلرژی، گرد و خاک، استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود ، اختلالات آناتومیک بینی مانند انحراف بینی و وضعیت نامناسب شاخک‌های بینی از عوامل ابتلا به سینوزیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار