کارشناس تغذیه و رژیم درمان :

دانش آموزان 6 ساعت قبل از خواب چای و قهوه ننوشند

در ایام امتحانات دانش آموزان برای اینکه خواب راحتی داشته باشند و از لحاظ جسمی و روحی برای امتحان آماده باشند، نیاز است که شش ساعت قبل از خواب از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی کافئین دار چون چای و قهوه خودداری کنند.

کد مطلب: ۴۸۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی،حسن فرهاد غیبی در خصوص تغذیه مناسب برای دانش آموزان در زمان امتحانات اظهار کرد: در بزرگسالان برای نگهداری بافت ها و فعالیت بدنی تغذیه اهمیت دارد، این در حالی است که دانش آموزان در مرحله رشد هستند و علاوه بر فعالیت بدنی و نگهداری بافت ها، برای رشد بهتر نیاز به تغذیه مناسب بیشتر احساس می شود.

وی ادامه داد: در ایام امتحانات نیز دانش آموزان نیاز به تغذیه ای سالم و پر انرژی دارند، بهتر است در این ایام برای داشتن خواب راحت، شش ساعت قبل از خواب از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های کافئین دار چون قهوه، چای، شکلات و انواع کولا خودداری کنند.

این کارشناس تغذیه، متذکر شد: دانش آموزان سعی کنند حین شب شام را زود و سبک میل کنند و از خوردن غذاهایی که نفخ ایجاد می کنند، خودداری نمایند، شب ها نیز به قدر کافی استراحت داشته باشند.

غیبی با بیان اینکه دانش آموزان برای داشتن امتحانی خوب باید صبحانه کامل میل کنند، بیان کرد: صبحانه باید شامل انواع کربوهیدرات های پیچیده باشد و باید در صبحانه از مواد غذایی چون نان، خرما، پنیر و گردو استفاده گردد.

وی افزود: سعی شود در صبحانه از قندهای ساده چون مربا مصرف نشود چرا که این نوع از قندها به سرعت جذب بدن می شوند و ممکن است در حین امتحان دانش آموزان دچار افت قند خون شوند.

غیبی گفت: دانش آموزان باید از همه گروه های غذایی ( نان و غلات، میوه ها و سبزی، گوشت و حبوبات و تخم مرغ، شیر و لبنیات) در طول روز مصرف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار