قائم‌مقام مشارکت‌های علوم پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد؛

جشن نفس در کهگیلویه‌و‌بویراحمد برگزار می‌شود

قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین جشن نفس در این استان با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌های اهدا کنندگان عضو خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۵۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین جشن نفس در این استان با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌های اهدا کنندگان عضو خبر داد.

سالار جوکار پیش از ظهر امروز در نشست مبارزه با بیماری‌های خاص در یاسوج اظهار داشت: به‌منظور حمایت از بیماران خاص مرکز پزشکی هسته‌ای در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج توسط حوزه خیرین بانک پارسیان کشور و مرکز غربالگری، تشخیص و درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج احداث می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مراکز اهمیت ویژه‌ای در تشخیص و درمان بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های خاص دارد.

جوکار با اشاره به اینکه دوازدهمین جشن نفس سال گذشته در تهران برگزار شد، تصریح کرد: این جشن امسال برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشن با حضور گیرندگان اعضای پیوندی و خانواده‌های اهدا کنندگان عضو برگزار می‌شود، زمان برگزاری این جشن را ماه مبارک رمضان یا بعد از این ماه عنوان کرد.

راه‌اندازی کلینیک ام‌اس در یاسوج

قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح کلینک ام‌اس در هفته بیماری‌های خاص خبر داد و بیان کرد: این کلینیک با مشارکت یک موسسه خیریه و حوزه درمان بیماری‌های خاص استان راه‌اندازی می‌شود.

جوکار با بیان اینکه در سال گذشته 420 مورد بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود داشت که 70 درصد این بیماران فوت کردند، گفت: با توجه به روند رو به رشد ابتلا به سرطان در این استان و با توجه به نیاز این بیماران به مراقبت در منزل علاوه بر بستری و درمان، مؤسسه سرطان انتخاب در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت برای تأمین نیرو و امکانات لازم برای مراقبت در منزل قول همکاری داده است.

وی به هیأت ورزشی بیماران خاص اشاره داشت و عنوان کرد: این هیأت در استان راه‌اندازی شده است اما هیچ فعالیتی ندارد.

قائم مقام امور مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش و پرورش در فرهنگسازی، بیان کرد: این نهاد برای فرهنگسازی در زمینه حمایت از بیماران خاص در هفته سلامت اهتمام ویژه داشته باشد.

جوکار از تشکیل مجمع خیرین انتقال خون در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این مجمع کمک زیادی به حوزه بیماران خاص می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار