هشتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد شعار سال برگزار خواهد شد

دبیر بنیاد غدیر لرستان در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی لرستان با محوریت برگزاری هشتمین همایش ملی سیره علوی گفت : باید با تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت همایش های گذشته تلاش کرد تا همایشی در تراز نام مولای موحدان امیرالمومنین علی (ع) برگزار کرد . گودرز کریمی فر افزود : هر ساله تجارب بهتری بر تجارب برگزار کنندگان همایش افزوده می شود که می تواند چراغ راه برگزار کنندگان همایش سال بعد باشد .

کد مطلب: ۴۸۵۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ،وی در ادامه به برخی از اهداف بنیاد بین المللی غدیر اشاره کرد و گفت : تبیین ، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم، توجه دادن افکار مسلمانان جهان به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی، ایجاد همدلی و وحدت بین مسلمانان با محوریت غدیر، سعی در ایجاد عزم ملی و بین‌المللی در تحقق اهداف غدیر، یافتن روش‌های مقبول و مشروع و کاربردی در عرصه‌های مختلف جهت نیل به اهداف و تشویق به همگرایی و هماهنگی فعالیت‌های علمی ،‌ تبلیغی و امدادیاز جمله اهدافی است که در این بنیاد مورد توجه قرار می گیرد .ک

ریمی فر در ادامه برتلاش عمومی برای نهادینه کردن فرهنگ‌ غدیر در زندگی روزانه مردم تاکید کرد و افزود : باید از تمام ظرفیت ها برای معرفی غدیر استفاده کرد .

وی به برگزاری هفت همایش ملی سیره علوی اشاره کرد و گفت : در این همایش ها تلاش شد تا به نوعی نام و یاد امام علی (ع) در زندگی روزانه مردم زنده شده و مردم با سیره آن امام همام آشنا شوند .

کریمی فر به ضرورت حضور رسانه ملی در تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت : رسانه ها باید سهم خود را در ترویج این فرهنگ معنوی به درستی ایفا کنند . ر

ئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان هم با ذکر احادیثی در فضیلت ماه رجب افزود : شرافت و قداست رجب به انتساب این ماه به امیر المومنین علی (ع) بستگی دارد .

مومنی زاده در ادامه خواستار برگزاری مطلوب و معنوی ویژه برنامه های ولادت امام علی (ع) شد و افزود : باید مردم را با فرهنگ علوی به بهترین صورت آشنا کرد .

در ادامه دبیران همایش های قبلی و روسای دانشگاههای برگزار کننده هفت همایش سیره علوی در سنوات گذشته به بیان تجارب و نقطه نظرات خود پرداختند . آخرین مصوبه این جلسه برگزاری جشن بزرگ میلاد نور در روز 13رجب در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آبادکه با مشارکت دستگاهها و دانشگاههای لرستان و محوریت بنیاد غدیر برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار