زندگی با سیگاری ها سومین علت مرگ زودرس

دبیرعلمی پنجمین كنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران با بیان اینكه سیگار شایع‌ترین علت مرگ و میر زودرس قابل پیشگیری است، گفت:پس ازاستعمال دخانیات دومین علت مرگ و میر زودرس، تصادفات و سومین علت زندگی با فرد سیگاری است.

کد مطلب: ۴۸۵۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

ایرنا نوشت :

به گزارش پانا از خوزستان ، بابك شریف كاشانی امروز (یكشنبه) در نشست خبری پنجمین كنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران در جمع خبرنگاران افزود:ازمهم‌ترین عوامل خطرناك برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی استعمال دخانیات، قلیان، فشار خون، چربی خون ودیابت است كه می‌تواند بیماری‌ آنها را تشدید كند.
وی یادآور شد:‌ نارسایی قلب یكی از دغدغه‌های مهم بیماران و پزشكان است كه از لحاظ تشخیص و درمان مورد بحث و بررسی است.
مسئول پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری یادآورشد:ازنظر گروه پزشكی پیوند قلب، استنت‌گذاری و به كار بردن دستگاه كمك قلب از جذابیت‌ بیشتری برخوردارند اما نارسایی قلب اگر مورد تشخیص و درمان قرار گیرد، می‌تواند به‌عنوان اولین اقداماتی پیشگیرانه‌ای باشد كه جان بیمار را نجات می دهد.
كاشانی با بیان این كه آمار دقیقی از مبتلایان به بیماری نارسایی قلبی در كشور وجود ندارد، گفت: نارسایی قلبی در كودكان كمتر از بزرگسالان است اما اگر كودكی در سنین پایین‌تر به بیماری نارسایی قلبی مبتلا شود، باید تیم پزشكی تلاش كند تا با بهترین روش كودك را مورد درمان قرار دهند تا در بزرگسالی بتواند از كیفیت زندگی بهتری برخوردار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار