تحصیل 11 درصد دانش آموزان استان همدان در مدارس غیر انتفاعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۱ درصد دانش‌آموزان این استان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۴۸۵۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا از همدان، عبدالرضا فولادوند در شورای آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب، اظهار كرد: گسترش میزان پوشش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی از مهم ترین برنامه‌های آموزش و پرورش به شمار می رود.
فولادوند با بیان این كه در سال 92 میزان پوشش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی 5 درصد بود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 11 درصد دانش‌آموزان استان همدان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی فعالیت مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های علمی آزاد، گفت: این مراکز مالیات‌های متعددی را پرداخت می‌کنند و اکنون نیز شهرداری خواستار دریافت عوارض کسب و پیشه شده است.
فولادوند افزود: حدود 7 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه و مشغول به کار هستند که در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نقش موثری دارند.
وی در عین حال گفت: گران بودن اجاره بها، کمبود مکان مناسب برای استقرار مدارس غیردولتی و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها برای پرداخت شهریه‌های این مدارس از مهم ترین مشکلات مدارس غیرانتفاعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به برنامه های هفته ی بزرگداشت مقام معلم، تصریح كرد: به دنبال فرهنگ سازی برای همکاری تمام دستگاه های اجرایی به منظور تکریم مقام شامخ معلم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار