فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش خبرداد:

اسکورت بیش از دو هزار کشتی تجاری و 250 درگیری با دزدان دریایی

فرمانده منطقه یکم نیرویی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 2 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده و حدود 250درگیری با دزدان دریایی داشته است .

کد مطلب: ۴۸۴۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان،امیر دریادار دوم حسین آزاد در نشست خبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود:بعد از انقلاب بعضی عوامل داخلی و خارجی بصورت آگاهانه و بعضا ناآگاهانه زمزمه های انحلال ارتش را پیش کشیدند و خواهان این بودند که ارتش را منحل کنند و به مردم بقبولانند که کشور به ارتش نیازی ندارد که امام با هوشیاری و زیرکی تمام این توطئه ی دشمن را نقش برآب کرد و با نام گذاری یک روز بنام روز ارتش حیات مجددی به ارتش بخشید.

وی با اشاره به دوران مبارزات انقلابی در برابر رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت :ما معتقد هستیم که بدنه ی ارتش یک بدنه ی معتقد به دین و خداوند و مسجد محور بود که اگر با امام بیعت نمی کرد و به مردم نمی پیوست شاید دوران مبارزات بیش از این طول می کشید و پیروزی انقلاب به درازا می کشید و این پیوند ارتش و ملت بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

دریادار آزاد با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت:نیروی دریایی ارتش در دوران 8 سال جنک تحمیلی و ظیفه ی حفاظت از منافع کشور در دریا را برعهده داشت و در همان ابتدای جنگ تحمیلی موفق شد طومار نیروی دریایی رژیم بعث عراق را درهم بپیچد .

وی ادامه داد:نیروی دریایی ارتش در روز های دفاع مقدس اقتصاد جنگ و اقتصاد کشور را مدیریت کرد و همه ی کارشناسان نظامی بر این باورند که اگر نیروی دریایی نمی توانست دریا را درسیطره ی خود بگیرد نه تنها سرنوشت جنگ بلکه سرنوشت نظام هم تغییر می کرد و به همین دلیل است که در روز های پایانی جنگ نیروی دریایی آمریکا به صورت مستقیم وارد جنگ شده بود.

فرمانده منطقه یکم نیرویی دریایی ارتش با اشاره به نقش دریا در اقتصاد ایران یاد آورشد:در گذشته ما بنادر ی همچون بندر شهید رجایی را نداشتیم و همچنین اقتصاد پویایی هم نداشتیم که بتوانیم مواد اولیه ی مورد نیاز خود را تامین کنیم بنابراین تمام کارخانه ها در کشور با مواد اولیه ای کار می کردند که از خارج وارد می شد و خرسندم که بگویم با همت نیروی دریایی ارتش ما حتی یک روز هم قطعی صادرات و واردات را نداشتیم .

وی افزود:ما امروز نه تنها امنیت خود را تامین می کنیم بلکه نقش موثری در تامین امنیت اقتصاد منطقه و جهان داریم امروزه ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند،خلیج عدن و تنگه ی باب المندب حضور پررنگ و گسترده دارد و ایفای نقش می کند.

امیردریادار آزاد در پایان تصریح کرد:تاکنون بیش از 2هزار کشتی تجاری توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده و حدود 250 مورد درگیری بین دلاوران نیروی دریایی و دزدان دریایی رخ داده است وتاکنون هیچ گونه تسخیری توسط دزدان گزارش نشده که نیروی دریایی بخواهد آزاد سازی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار