معاون متوسطه اداره آموزش وپرورش استان هرمزگان خبر داد:

هرمزگان میزبان مسابقات سازه های ماکارانی دانش آموزی

معاون متوسطه اداره آموزش وپرورش استان هرمزگان در اولین دوره مسابقات سازه های ماکارانی استانی، از میزبانی هرمزگان در مسابقات سازه های ماکارانی دانش آموزی سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۴۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، موسی دادی زاده در مراسم اختتامیه سازه های ماکارانی که بعداز ظهر جمعه در هنرستان آیت الله صدر به میزبانی پژوهش سرای ولایت در ناحیه دو بندرعباس گفت: اگر امروز شاهد برگزاری این مراسم زیبا در ناحیه دو هستیم بخاطر تلاش ها و کسب مقام کشوری و زدن رکورد جهانی سازه های ماکارانی پارسال آن هم در رقابت با دانشجویان سراسر کشور است.

وی افزود: باید از سید حسینی مدیر خستگی ناپذیر و پر توان ناحیه دو و همکارانشان تشکر و قدر دانی کرد بخاطر باز کردن بابی که شاید کسی به آن توجه نداشت.

دادی زاده گفت: مسابقه سازه های ماکارانی در سال 1988اولین بار در کانادا ودر سطح دانشجویی اجرا شد،بعد از آن در امریکا واروپا مطرح شد ودر سال 2010نیز در ایران به اجرا در آمد بازهم در سطح دانشجویی که طی تلاشی که صدیقه مرادی ودانش آموزان ناحیه دو انجام دادن وصاحب مقام شدند بر آن شدیم که اساسنامه ایی نوشته و برای اولین بار مسابقات سازه های استانی را در کشور برگزار کنیم.

وی بیان داشت : از آنجا که لیاقت و مهارت دانش آموزان در تمامی رشته ها مشخص است قرار شد در اساسنامه برگزاری مسابقات سازه ها رشته درسی خاصی مطرح نشود تادانش اموزان ما در تمامی رشته بتوانند در این مسابقات شرکت کنند وخلاقیت خود را بروز دهند ودر ضمن با رشته های مختلف فنی وحرفه ایی آشنا شوند و شرکت برای همه دانش آموزان آزاد باشد.

وی افزود: از آنجا که هرکاری بدون هدف عبث و بی نتیجه است اهدافی برای این مسابقات مد نظر قرار گرفت منجمله اول ایجادهیجان،شادابی و نشاط در دانش آموزان در محیطی سالم دوم آشنایی دانش آموزان از مهارت های فنی وحرفه ایی سوم کشف وبروز استعدادهای نهفته و اشایعه تحقیق و پژوهش در آنان چهارم اشایعه فرهنگ کار گروهی ، (کروهی از شرکت کننده ها در یک مدرسه بودند ولی بودند گروه هایی که از مدارس مختلف با هم همکاری می کردند واین بزرگترین هدف ما بود که نتیجه داد. )ایجاد حس رقابت سالم وسازنده در بچه ها برای رفع کاستی ها خود و در نتیجه با امید به تربیت مهندسین مجرب ولایق در 21 منطقه استان وادامه کار با آنان در تمامی در تمامی زمینه های علمی انشا الله.

دادی زاده در ادامه خبر داد: طبق صحبت هایی که با حسینی مقدم در دفتر وزارتی داشتیم قرار شد سال آینده طرح مسابقات سازه های ماکارانی کشوری در استان ما هرمزگان برای اولین بار اجراء شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار