مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

تشکیل کارگروه استانی گرامیداشت هفته معلم در قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از تشکیل کارگروهی در سطح استان به منظور حمایت از فرهنگیان و گرامیداشت هفته معلم خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام طی سخنانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که چهارشنبه شب در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به پذیرش 440 هزار نفرروز زائر نوروزی در 4 هزار کلاس گفت: اعضای ستادهای اسکان به شکل شبانه‌روزی در مدارس حضور داشتند تا پذیرایی از مسافران به بهترین شکل انجام شود و آماده کردن این تعداد کلاس کار طاقت فرسایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه استان باید به فکر تقویت زیرساخت‌های اقامتی خود باشد، اضافه کرد: اسکان مسافران نوروزی هزینه یک میلیارد تومانی و درآمد 820 میلیون تومانی را برای آموزش و پرورش استان در پی داشت.

وی با اشاره به برنامه ریزی جهت حمایت از فرهنگیان در هفته معلم ابراز کرد: کارگروه‌هایی را با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای شهر، صدا و سیما، راهنمایی و رانندگی و چندین نهاد دیگر تشکیل دادیم تا بتوانیم در هفته معلم به شیوه‌های گوناگون از فرهنگیان حمایت کنیم.

دانش آموزان زائراولی حضرت معصومه(س) به قم می آیند

شیخ الاسلام افزود: بر اساس طرحی كه در وزارتخانه آموزش و پرورش به تصویب رسیده دانش آموزان زائر اولی پس از تامین هزینه ها از استانهای مختلف به مدت سه روز به شهر مقدس قم سفر می كنند.

وی بر ضرورت محوطه سازی و ایجاد فضای سبز اردوگاه دانش آموزی 15 خرداد قم تاكید كرد و گفت: این اردوگاه كه در حال حاضر 360 تخت دارد، در صورت تكمیل و تجهیز و فضاسازی مناسب می تواند در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان سراسر كشور قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از برنامه ریزی جهت احداث زمین چمن مصنوعی و فضاهای ورزشی در اردوگاه خبر داد و گفت: بسیاری از دانش آموزان مدیریت شخصی خود به دور از خانواده هایشان را اصلا نمی دانند، از این رو برگزاری اردوی یك روزه و آموزش دانش آموزان در این اردوگاه بسیار اهمیت دارد.

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: ساختن اردوگاه مزبور می‌تواند مایه ایجاد فضاهای ورزشی، اقامتی و تفریحی برای دانش‌آموزان استان و دانش‌آموزان سراسر کشور که در قالب برنامه‌های اردویی به قم سفر می‌کنند، باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دانش آموز فائزه جهان‌وی از دبیرستان حضرت زینب کبری(س) حائز رتبه نخست دنیا در مسابقات جهانی نقاشی بهداشت با موضوع غلبه بر دیابت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه استان قم از این دست دانش‌آموزان مستعد زیاد دارد و باید از آن‌ها پشتیبانی لازم صورت بگیرد، افزود: بخشی از دانش‌آموزان ما به‌رغم تحصیل در مقاطع پایانی دبیرستان هنوز توانایی مدیریت زندگی خود را ندارد و ما باید آموزش مهارت‌های زندگی به آن‌ها را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار