منصوری آرانی در واکنش به برگزاری مانور دریایی به رهبری آمریکا:

امریکا بجای مانور نظامی، مانور تشدید فشار اقتصادی بر داعش برگزار کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه برگزاری مانور دریایی مبارزه با تروریسم تنها یک بازی رسانه ای از سوی آمریکا و همپیمانانش است، گفت: آمریکا با این گونه اقدامات می خواهد خود را مصمم برای مبارزه با تروریسم در میان افکار عمومی نشان دهد، اما تمام مردم کشورها از کشورهای منطقه می دانند که سر منشأ وجود گروه های تروریستی حمایت های همه جانبه غرب به ویژه آمریکا است.

کد مطلب: ۴۸۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، در واکنش به برنامه ریزی آمریکا برای برگزاری مانور دریایی با حضور ۳۰ کشور در منطقه، گفت: آمریکا ادعا کرده که هدف از برگزاری این رزمایش،آمادگی برای مبارزه با تروریسم است، این در حالی است که ایالات متحده خود از مهم ترین عوامل حمایت از تروریسم در جهان است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از مهم ترین عوامل تشکیل گروه های تروریستی مانند طالبان و القاعده، کشور آمریکا بوده و امروز نیز این کشور حمایت های تسلیحاتی و مالی از گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره می کند.

وی افزود: به طور حتم گروه های تروریستی بدون وجود حامی های مالی خارجی قادر به فعالیت و انجام اقدامات خود نیستند، از این رو در شرایط کنونی آمریکا باید پاسخگو باشد که چرا هیچ اقدامی برای تشدید فشار بر گروه های تروریستی از جمله داعش نمی کند، ایالات متحده به جای برگزاری مانورهای نظامی، چرا مانور تشدید فشار اقتصادی و جلوگیری از صادرات نفت داعش برگزار نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه برگزاری مانور دریایی مبارزه با تروریسم تنها یک بازی رسانه ای از سوی آمریکا و همپیمانانش است، تصریح کرد: آمریکا با این گونه اقدامات می خواهد خود را مصمم برای مبارزه با تروریسم در میان افکار عمومی نشان دهد، اما تمام مردم کشورها از کشورهای منطقه می دانند که سر منشأ وجود گروه های تروریستی حمایت های همه جانبه غرب به ویژه آمریکا است.

منصوری آرانی ادامه داد: به طور حتم اگر شریان های اقتصادی و مالی داعش و بقیه گروه های ترورستی قطع شود، این گروه ها بیشتر از یک ماه دوام نخواهند آورد و به سرعت نابود می شوند.

مانور دریایی با حضور ۳۰ کشور و به رهبری آمریکا در سه منطقه کانال سوئز، تنگه باب المندب و تنگه هرمز برگزار می شود، هدف از اجرای مانور دریایی با شرکت 30 کشور جهان و به رهبری آمریکا، حفظ امنیت مسیرهای تجارت بین المللی علیه تهدیدات ناشی از گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار