توسط سازمان دانش آموزی استان سمنان صورت می گیرد:

برگزاری تور گردشگری نمایشگاه کتاب در استان سمنان

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: تور گردشگری نمایشگاه کتاب در استان، توسط سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۴۸۲۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا عامریان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، خاطرنشان کرد: در شرایطی که روابط پیچیده اجتماعی و مشکلات روزمرّه، توان مطالعه را حتی برای علاقه مندان به کتاب کاهش داده است، و وجود رسانه های سمعی و بصری خودی و غیرخودی، به دلیل سهولت برقراری ارتباط، اوقات فراغت آنان را پر می کند و به موازات آن، مشکل گرانی کاغذ و وسایل چاپ، نیازهای مالی دست اندرکاران به ویژه نویسندگان، مترجمان و مؤلفان را تأمین نمی کند، نمی توان برای گسترش عناوین و افزایش تیراژها و کشاندن انسان ها به دنیای کتاب، به شعار و موعظه بسنده کرد.
وی اظهار داشت: كتاب، موضوع بسیار مهمى است، اما وضع كنونى كتاب در كشور، متناسب با شأن، سابقه و داعیه فرهنگى ایران و هدف هاى ترسیم شده براى جمهورى اسلامى نیست. کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی وتاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهند.
مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان عنوان کرد: اگر به ضرورت گسترش نشر کتاب و فراگیر شدن کتاب خوانی برای حفظ فرهنگ انسانی و تقویت قدرت دفاعی انسان در برابر یورش پیام آوران ویرانگر، اعتقاد داریم، باید از همه راه های ارشادی و تشویقی، بهره جوییم و حتی با برگزاری تورهای گردشگری کتابخوانی و نمایشگاه کتاب، مسابقه های منطقه ای و سراسری، شوق و ذوق را در افراد جامعه، به ویژه جوانان برانگیزیم.
عامریان افزود: از این رو، سازمان دانش آموزی استان سمنان، برآن شده است تا در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، تورهای یک روزه از سطح شهرستان و مناطق استان به مقصد شهر آفتاب را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش آموزان و به منظور آشنایی دانش آموزان با کتاب، ناشرین و مولفین و خرید کتاب در کنار بهره برداری از برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب، برگزار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار