مدیر دانشجویی خبر داد؛

واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی اهواز علیه ویروس هپاتیت B

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور واکسیناسیون تمامی دانشجویان بالینی این دانشگاه علیه ویروس هپاتیت B خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ دکتر بیژن حسین‌پور با اعلام این خبر افزود: این کار با همکاری معاونان آموزشی چهار بیمارستان بزرگ اهواز در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ و چهار پایگاه سنجش سلامت به مدت دو هفته جهت ارزیابی ایمنی و سنجش سلامت دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام می شود.
حسین‌پور ادامه داد: طی جلسات متعدد و رایزنی‌های صورت گرفته با معاون بهداشت دانشگاه و با همکاری و مساعدت ویژه دکتر سلمان زاده و همچنین معاونان آموزشی بیمارستان‌ها مقرر شد این کار به مدت دو هفته جهت ارزیابی ایمنی و سنجش سلامت دانشجویان بالینی دایر و فعال شود.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص محل استقرار این پایگاه‌ها عنوان داشت: پایگاه‌های فوق در چهار بیمارستان بزرگ اهواز ( امام خمینی (ره)، رازی، ابوذر و گلستان) مستقر خواهند شد.
حسین‌پور درخصوص هدف از استقرار پایگاه‌های سنجش سلامت دانشجویان گفت: اهمیت سلامت جوانان مورد توجه ویژه دولت و در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و طیف بزرگی از جوانان (حدود ۲۵ درصد) را دانشجویان تشکیل می‌دهند که اهمیت این امر بر ما نیز پوشیده نیست.
وی بیان داشت: طی یک فراخوان تمام دانشجویان بالینی به این پایگاه‌ها مراجعه کرده و ابتدا هر دانشجو پرسشنامه‌ای جهت بررسی وضعیت سلامت خود و سوابق واکسیناسیون علیه هپاتیت B تکمیل می‌کند و همزمان مشاوره‌ای نیز در این خصوص توسط پزشک مستقر در پایگاه انجام می‌شود تا نسبت به چگونگی انجام واکسناسیون دانشجو تصمیم لازم اتخاذ شود.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: همه دانشجویان بالینی دانشگاه نسبت به ویروس هپاتیت B و سطح ایمنی علیه آن غربالگری می‌شوند و سپس کسانی که ایمن نیستند بصورت رایگان واکسینه خواهند شد.
وی گفت: برای تصمیم به انجام واکسن طبق فلوچارت از پیش تعیین شده مشخص می‌کنیم چه کسانی قبلا واکسن زده‌اند و سطح ایمنی‌شان به چه صورت است. اگر سطح ایمنی پایین باشد مجددا واکسینه می‌‍شوند و همچنین اگر قبلا واکسن هپاتیت نزده‌اند طبق برنامه سه نوبته واکسن هپاتیت به آنها تزریق خواهد شد.
حسین پور از دانشجویان بالینی خواست که با مراجعه به موقع خود به این پایگاه‌ها در راستای موفقیت این طرح بزرگ و تامین سلامت خودشان که از مطالبات به حق دانشجویی است مجریان طرح را یاری کنند.
منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار