رئیس اداره فرهنگی ،هنری آموزش و پرورش فارس خبر داد:

حضور 15 هزار دانش آموز فارس در مرحله استانی مسابقات فرهنگی، هنری

رئیس اداره فرهنگی ، هنری آموزش و پرورش فارس گفت :آثار نزدیک به 15 هزار نفر از دانش آموزان فارس ،به مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری راه یافته است.

کد مطلب: ۴۸۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سعید رضا کامرانی از استقبال پرشور دانش آموزان فارس، از سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری خبر داد و گفت: آثار نزدیک به 15 هزار نفر از دانش آموزان فارس ،به مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری راه یافته است که از این تعداد نزدیک به 3500 نفر در قالب 332 گروه و بیش از 11 هزار و دویست نفر نیز به صورت انفرادی در این مسابقات شرکت کرده اند .

کامرانی گفت: مسابقات فرهنگی و هنری به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای نظام تعلیم و تربیت است که از آغاز نظام شکوهمند جمهوری اسلامی و بدون وقفه، سی و سه دوره از آن برگزار گردیده و سی و چهارمین دوره نیز هم اکنون در حال اجرا است.

وی گفت :دانش آموزان فارس نیز به عنوان یکی از استانهای مطرح، همواره با شور و اشتیاقی وصف نشدنی، در این مسابقات شرکت نموده اند، به نحوی که در پنج سال گذشته آموزش و پرورش فارس ،به صورت پیاپی حائز رتبه اول در بین استان های کشور گردیده است.

کامرانی افزود : رقابت و فعالیت دانش آموزان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری، از جمله برنامه های بسیار مفید و مؤثر در مدارس است که با هدایت و رهبری مدیران ، کارشناسان ، مربیان و حمایت خانواده ها، بستری مناسب برای رشد فرهنگی، هنری، و معنوی دانش آموزان فراهم می کند.

عضو شورای تربیتی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: امسال مسابقات فرهنگی در بخش ادبی شامل رشته های مطالعه و تحقیق - نقد ادبی - شعر و داستان کوتاه و در بخش رسانه و فضای مجازی ،شامل وبلاگ نویسی - نشریه الکترونیکی و بازی های رایانه ای برگزار گردید.

وی افزود: مسابقات هنری نیز در بخش های مختلفی از جمله هنرهای آوایی ،شامل رشته های سرود - تکنوازی سازهای مختلف و آواز ویژه پسران ، در بخش هنرهای نمایشی رشته های نمایش صحنه ای - نمایش عروسکی- نمایشنامه خوانی و نقالی،در بخش هنرهای دستی ، شامل انواع بافت - هنر چوب- هنر فلز -سفال و سرامیک برگزار شد.

هنرهای تجسمی شامل رشته های خوشنویسی- طراحی - نقاشی - نقاشیخط-گرافیک- عکاسی- نگارگری- و طراحی سنتی و بخش فیلم کوتاه شامل رشته های داستانی- مستند- مستندِ داستانی -نماهنگ و پویانمایی از دیگر بخش های اجرا شده مسابقات هنری بود که کامرانی به آن اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگی ،هنری آموزش و پرورش فارس گفت: این مسابقات هم اکنون در مرحله استانی آن در حال اجراست که در مجموع نزدیک به 60 رشته فرهنگی و هنری را شامل می شود.

کامرانی با تاکید بر اینکه "با پایان مرحله استانی ، برگزیدگان این مرحله برای حضور در مرحله کشوری معرفی خواهند شد "افزود : هدف از برگزاری این مسابقات، شناسایی و هدایت دانش آموزان در رشته های مختلف فرهنگی، هنری و ارتقاء و شکوفایی استعدادهای آنان است.

گفتنی است: رقابت دانش آموزان ابتدایی در مسابقات فرهنگی ، هنری تا مرحله منطقه، دانش آموزان دوره متوسطه اول تا مرحله استانی و دانش آموزان دوره متوسطه دوم تا مرحله کشوری ادامه می یابد و دانش آموزان برگزیده در هر مرحله مورد تقدیر قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار