حضور شرکت تجهیزات داروخانه ای الکترونیک فنلاندی در آذربایجان غربی

هیات فنلاندی و کارکنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارومیه حضور یافته و از این پروژه بازدید بعمل آوردند و جلسه فنی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و نیز مسئولین حوزه معاونت غذا و دارو ، معاونت امور درمان و مسئولین دارویی مرکز آموزشی درمانی درمانی امام خمینی (ره) در این خصوص برگزار گردید .

کد مطلب: ۴۸۱۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، جواد آقازاده اظهار داشت : تغییر سیستمهای داروخانه ای سنتی به سیستمهای مدرن، کارآمد و به روز به جهت کاهش هزینه ها و خطاهای انسانی و نیز ارائه خدمات با سرعت بیشتر به گیرندگان خدمت یکی از نیاز های مهم این عرصه می باشد .


وی افزود : بخش داروخانه پروژه مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه محل مناسبی برای اجرایی کردن داروخانه الکترونیک و روباتیک می باشد .


رئیس دانشگاه اضافه کرد : در نقشه راهی که برای عرصه سلامت استان ترسیم نموده ایم ، اقدامات توسعه ای زیر ساختی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . از سوی دیگر معتقدیم که هم همکاران ما بعنوان ارائه دهندگان خدمات سلامت ، شایسته ارائه خدمت در بهترین مکان و با بهترین امکانات هستند و هم مردم استان بعنوان دریافت کنندگان خدمت شایسته دریافت بهترین خدمات می باشند و پروژه مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی که علاوه بر درمانگاه ، دارای دی کلینیک و همچنین 5 اتاق عمل و با امکانات داروخانه ای بسیار مجهز خواهد بود در راستای ارزش گذاری به همکاران و نیز بیماران طراحی گردیده است .


دکتر آقازاده در ادامه گفت : داروخانه روباتیک در نوع خود اولین پروژه در کشور می باشد و بی تردید مشکلاتی را نیز در طراحی و راه اندازی ممکن است داشته باشد ولی عزم خود را جزم کرده ایم که در جهت خدمتی که شایسته استان آذربایجان غربی و مردم شریف آن است حرکت کنیم .


وی همچنین گفت : امروز شاهد حضور هیاتی از کشور فنلاند و نیز وزارت متبوع برای بار دوم در ارومیه هستیم که با بررسی چالشهای فنی و همچنین بومی سازی سیستمها برای راه اندازی داروخانه روباتیک قدمهای موثری را برداریم . این حضور از طرفی نشان از پیگیری و اهتمام م در این امر بوده و هم اینکه علاقمندی آن کشور را در همکاری با عرصه سلامت استان نشان می دهد و فرصت بسیار خوبی در توسعه استان می باشد .


گفتنی است در پی بازدید دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از دانشگاههای هلسینکی و کوپیوی فنلاند در آبانماه سال گذشته و عقد قرارداد خواهر خواندگی این دو دانشگاه ، همکاریهای مشترک علمی در عرصه سلامت آغاز گردیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار