بسیجیان هنرمند، رزمندگان عرصه فرهنگ و هنر هستند

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند «بسیج مرد میدانهایی است که در آن خلاء وجود دارد»، گفت: بسیجیان هنرمند رزمندگان عرصه فرهنگ و هنر هستند.

کد مطلب: ۴۸۰۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، رسول کرمی با اشاره به بیستم فروردین ماه، روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز تأسیس سازمان بسیج هنرمندان ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: امید است در سال جدید که به فرمایش مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» نامگذاری شده همه ما بتوانیم وظیفه خود را به درستی شناخته و به آن عمل کنیم.
وی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم افزود: در این هفته نیز استان همدان با ورود پیکر مطهر شهید مدافع حرم، شهید «حیدر ابراهیم‌خانی» عطرآگین شد شهدایی که جان خود را در راه دفاع از عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) هدیه می‌کنند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان تصریح کرد: روز هنر انقلاب اسلامی، فرصتی است برای شناخت اهداف، آرمان‌ها و شخصیت بزرگ سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی، کسی که تا پای جان در راه اعتلای فرهنگ و هنر انقلابی ایستاد و سرانجام در همین راه جان به جان آفرین تسلیم کرد .
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات اولین روز سال نو در حرم مطهر رضوی ضمن نشان دادن مسیر انقلاب در سال 95 اشاره‌ای به مسائل فرهنگی کردند و از شخصیت‌های بزرگی همچون شهیدان تهرانی مقدم در زمینه موشکی، شهید کاظمی در زمینه علمی و شهید آوینی و مرحوم سلحشور به عنوان پیشروان حرکت‌های انقلابی نام بردند و توصیه فرمودند که افکار و اندیشه‌های ایشان را مرور کرده و نحوه و مدل حرکت خود را همانند آنان قرار دهیم .
کرمی ابراز داشت: مایه بسی خوشحالی است که سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی و تأسیس سازمان بسیج هنرمندان نامگذاری شده است
وی اضافه کرد: این نامگذاری وظیفه همه ما در سازمان و هنرمندان متعهد بسیجی را دو چندان می‌کند زیرا این هنرمندان هستند که در راستای فرهنگ‌سازی و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی راهی دشوار و مهم را پیش رو دارند .
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه بسیجیان هنرمند به عنوان رزمندگان عرصه فرهنگ و هنر در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بسیج را همیشه در صحنه عمل دیده و شناخته ایم.
وی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند «بسیج مرد میدانهایی است که در آن خلاء وجود دارد»، افزود: ما نیز به عنوان بسیجیان این عرصه، در سال 94 اقداماتی را انجام دادیم که آن هم نتیجه زحمات و تلاش‌های مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها، مسئولان و اعضاء انجمن‌های هنری و ادبی در استان و گروه‌های هنری در شهرستان‌ها و همکاران در بسیج هنرمندان استان بود که باید از زحمات قدردانی کرد .
کرمی با اشاره به اقدامات اجرایی در سال گذشته اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در سطح کانون‌ها جذب و سازماندهی هنرمندان و بسیجیان بود که بر ااسا سهمیه ابلاغی انجام شد .
وی با اشاره به حمایت از هنرمندان در راستای برگزاری جشنواره‌های هنری و ادبی در رشته‌های فیلم، عکس، شعر و سرودهای حماسی و انقلابی گفت: این اقدامات نیز نتایج خوبی را در بر داشت که از جمله آن می‌توان به آماده شدن کتاب شعر جشنواره برای چاپ و راه یافتن چند اثر به مرحله کشوری، سرودهای حماسی و انقلابی و برگزیده شدن گروه همخوانی سیدالاحرار به عنوان رتبه اول کشوری اشاره کرد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان عنوان کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های عکس، نقاشی و نمایشنامه‌نویسی، کارگاه نقد فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم بسیج، نمایشگاه‌های نقاشی، خوشنویسی و عکس در مرکز استان و شهرستان‌ها نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خوشنویسی بانوان هنرمند به مناسبت دهه کرامت ادامه داد: برپایی چندین مراسم عصر شعر وخاطره به مناسبت‌های مختلف در مرکز استان و شهرستان‌ها و نشست شاعران منتخب استان و شعرخوانی آنها در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز از اقدامات سال گذشته بود.
کرمی با اشاره به برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی مشهد مقدس ویژه هنرمندان گفت: برگزاری مجمع عالی بسیج هنرمندان و اعزام هنرمندان به دوره های آموزشی در رشته‌های ادبیات داستانی، نمایش و فیلم نیز انجام شد.
وی ابراز داشت: از دیگر اقدامات نیز می‌توان به برپایی نمایشگاه کاریکاتور حمایت از جبهه مقاومت با موضوع( قلم در ستیز با داعش) در محل دفتر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت واقع در میدان امام(ره) و برگزاری جشنواره استانی توسط کانون بسیج هنرمندان نهاوند با موضوع شهدای غواص اشاره کرد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان خاطرنشان کرد: مشارکت در برپایی همایش تئاتر عاشوراییان با اداره ارشاد شهرستان همدان و برگزاری همایش امربه معروف ونهی از منکر در دهه اول محرم سال 94 نیز از دیگر فعالیت‌های سازمان بوده است.
وی ادامه داد: از افتخارات بسیج هنرمندان استان معرفی کتاب «دختر شینا» اثر بهناز ضرابی‌زاده به عنوان کتاب فصل بسیج و تقدیر از نویسنده آن به عنوان بسیجی نمونه هنرمند در سطح کشور با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج کشور بود.
کرمی با بیان اینکه امید است توانسته باشیم در راستای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گام برداشته باشیم، گفت: برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده که باهمت والای بسیجیان به انجام خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های سال جاری می‌توان به برگزاری جشنواره‌های استانی تئاتربسیج، هنرهای تجسمی، سرودهای حماسی و انقلابی و ادبیات داستانی اشاره کرد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به فعالیت هنرمندان در قالب 8 انجمن استانی و بیش از 40 گروه هنری در شهرستان‌ها گفت: جذب و سازماندهی بیش از 750 نفر هنرمند بسیجی در سال جدید و 76 حلقه صالحین هنرمندان و برگزاری اردوی راهیان نور غرب و جنوب کشور از دیگر برنامه‌های امسال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار