مسئول راه‌اندازی دانشگاه فن‌آوری‌ها‌ی نوین سبلان:

آزمایشگاه تحقیقاتی نانوفیزیک در شهرستان نمین راه‌اندازی می‌شود

مسئول راه‌اندازی دانشگاه فن‌آوری‌ها‌ی نوین سبلان از راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی نانوفیزیک در شهرستان نمین در سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۹۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،یاشار عزیزیان ، با اشاره به موضوع ارتقای دانشگاه فن‌آوریهای نوین سبلان گفت: خوشبختانه در استان اردبیل چه در سنوات گذشته و چه در حال حاضر هیچ اقدام غیرقانونی یا نامعقولی برای توسعه کمی دانشگاهی وجود نداشته و ندارد و تمامی خواسته طبق نیازها و پتانسیل استان و در چارچوب مقررات و آیین‌نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شده است.

وی افزود: از نقطه نظر وجود پتانسیل‌های بسیار در استان، وجود فارغ‌التحصیلان بسیار در حوزه‌های مهندسی در استان، قرارگیری استان اردبیل در موقعیت استراتژیک مناسب و غیره، رسیدگی و اقدام جدی به این موضوع را ضروری‌تر می‌کند.

عزیزیان تصریح کرد: پس از رایزنی‌های متعدد، ارائه سوابق، تنظیم سند راهبردی برای دانشگاه و تشریح وضعیت استان، با بهبود رویکرد هیات‌امنای دانشگاه و مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ارتقای دانشگاه فن‌آوری‌های نوین سبلان، اخیرا هیات‌امنای دانشگاه محقق اردبیلی با تاسیس دو دانشکده مهندسی رایانه و فن‌آوری اطلاعات و مهندسی مواد و نانو فن‌آوری علاوه بر دانشکده فن‌آوری‌ های نوین موجود و همچنین جذب 30 نفر عضو هیات‌علمی برای این دانشکده‌ها موافقت کرده است.

مسئول راه‌اندازی دانشگاه فن‌آوریهای نوین سبلان با بیان اینکه هم‌اکنون بطور جدی پیگیر تاسیس این دانشکده‌ها هستیم، از تشکیل کمیته‌ای با هماهنگی فرمانداری شهرستان نمین برای پیگیری مساله زمین برای دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی به هفت نفر رسیده‌اند و تمامی آزمایشگاه‌های چهار رشته کارشناسی موجود در دانشکده علوم‌مهندسی اعم از آزمایشگاه‌های فیزیک مکانیک و حرارت، فیزیک الکتریسیته و مغناطیس، شیمی عمومی، شیمی آلی، زیست‌شناسی عمومی، مبانی مهندسی برق، مدارهای منطقی، فیزیک مدرن، اپتیک و آتلیه نقشه‌کشی، سکوبندی و تجهیز شده‌اند.

وی از خرید تجهیزات اولیه آزمایشگاه تحقیقاتی نانوفیزیک خبر داد و افزود: این آزمایشگاه در نیمه اول سالجاری راه اندازی خواهد شد.

مسئول راه‌اندازی دانشگاه فن آوریهای نوین سبلان از برگزاری کنفرانس بین¬‌المللی کاربردهای فن‌آوری‌های ‌نوین در سالجاری و کنفرانس بین‌المللی فیزیک آماری و سیستم‌های پیچیده با همکاری انجمن فیزیک ایران در سال آتی در این دانشکده خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر حدود هزار جلد کتاب برای کتابخانه خریداری شده است و برای خرید حدود بیست هزار جلد کتاب نیز اقدام شده است.

عزیزیان از برگزاری دو دوره کاربردی برای دانشجویان کارشناسی علوم‌مهندسی تحت عنوان دوره‌های رباتیک و کلاس‌های آموزش زبان، خبر داد و گفت: تمامی دانشجویان کارشناسی دانشکده در هشت نیم‌سالی که تحصیل می‌کنند، در تمامی نیم سال‌ها در دوره‌های آموزش زبان شرکت می‌کنند و برنامه‌ریزی بخش آموزش زبان طوری است که تا زمان فارغ‌التحصیلیشان، در سطح مطلوبی در زمینه مکالمه، یادگیری مهارت‌های ارائه و نوشتن علمی قرار گیرند.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه رباتیک از اسفند سال گذشته شروع به کار کرده و تجهیزات اولیه خریداری شده است و برنامه‌ریزی جهت آموزش رباتیک از مبتدی تا پیشرفته در دستور کار دانشکده قرار دارد.

عزیزیان افزود: ایجاد سردرب برای دانشگاه، فراهم سازی زمینه برای ایجاد دانشکده یا مرکز پژوهشی در حوزه زیست فن‌آوری، مرکز پژوهشی سرطان، IT و ICT، مهندسی پلیمر و مکاترونیک و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در حوزه‌های محیط زیست، صنایع بسته‌بندی و توریسم نیز از جمله برنامههای مدنظر در سالجاری است که رایزنی‌ها در این خصوص در سطح کلان نیز انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار