نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران موضوعی برای پنهان کاری در موضوع هسته ای ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران ثابت کرد در زمینه هسته ای صادقانه رفتار و غرب همواره درباره فعالیت خارج از قواعد هسته ای ایران دورغ پردازی کرده است.

کد مطلب: ۴۷۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، منصور حقیقت پور با اشاره به آخرین اظهار نظر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص راستی آزمایی فعالیت هسته ای ایران گفت: یوکیا آمانو اعلام کرد که ایران در معرض شدیدترین نظام راستی آزمایی هسته ای جهان قرار دارد، انتخاب چنین ادبیاتی به حساسیت بسیار زیاد آن ها در زمینه فعالیت هسته ای ایران بر می گردد.

نماینده مردم ادربیل، نیر و نمین در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد:حساسیت ها بر روی ایران زیاد بود و آنها تصور می کردند که جمهوری اسلامی قواعد نظارتی را رعایت نمی کند اما مشخص شد که ما صادقانه رفتار کردیم و اینگونه نیست که خارج از قواعد بین المللی فعالیتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بر اساس راستی آزمایی اولیه آژانس بین المللی انرژی اتمی مشخص شد که ایران قصد کتمان، ارائه گزارش دورغین و یا رفتار غلط هسته ای را ندارد و تا امروز صادقانه رفتار کرده است.

این نماینده اعتقاد دارد اثبات صداقت ایران در زمینه هسته ای حاکی از رفتار صادقانه در تمام زمینه های سیاسی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمانو تاکید داشت ایران با راستی آزمایی فراتر از توافقات صورت گرفته، با آژانس همکار داشته است، گفت: جزییات چنین توافقی را ندارم باید سازمان انرژی اتمی کشور پاسخ دهد، اما این موضوع ثابت می کند ایران موضوعی برای پنهان کاری ندارد و بازدید آن ها برای آغاز برجام نشان داد که غرب در باره فعالیت هسته ای ما دروغ می گفته و ایران در چارچوب قوانین بین المللی رفتار می کرده است.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران هم‌اکنون در معرض شدیدترین نظام راستی‌آزمایی هسته‌ای جهان قرار دارد. این کشور نه تنها توافقنامه پادمانی با آژانس، بلکه پروتکل الحاقی را هم اجرا می‌کند؛ اقدامات شفافیت‌سازی که فراتر از تعهدات ایران در توافقات رسمی با آژانس هستند نیز مورد موافقت قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار