کاهش 7 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از کاهش 7 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز تا روز 9 فروردین خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۸۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این بازدید که با همراهی تعدادی از مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان تهران صورت گرفت، حسین کتابدار همچنین از کاهش 7 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز تا روز 9 فروردین خبر داد.

وی با اشاره به پتانسیل حوادث طبیعی در تهران و وجود بافت فرسوده، جمعیت فراوان و موقعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن از اهمیت ویژه مدیریت بحران در پایتخت خبر داد و افزود: در تهران، در هر کیلومتر مربع حدود 700 نفر تراکم جمعیت داریم، در حالی که در کشور این تراکم به 47 نفر در هر کیلومتر مربع می رسد. این موضوع در کنار وجود بافت فرسوده و ساخت و سازهای زیادی که در سطح شهر انجام شده، نشان می‌دهد که تهران اهمیت خیلی ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های شهرداری تهران در ایجاد ساختار مناسب برای مدیریت بحران و تقویت این ساختار از نظر سخت افزاری و نرم افراری، ضمن تاکید بر مدیریت موفق صورت گرفته در این مجموعه در تعامل با سازمان‌های تخصصی گفت: ضرورت دارد که در سطح ملی به این مجموعه توجه شود و اعتبارات ملی خوبی برای این قسمت در نظر گرفته شود تا بتوان از منظر سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی انسانی آن را بیش از پیش تقویت کرد.

وی همچنین بر تعامل بیشتر مجموعه هلال احمر استان تهران با مجموعه مدیریت بحران پایتخت به منظور افزایش توانمندی‌ها برای امداد و نجات تاکید کرد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزایش آگاهی شهروندان، در کنار برنامه‌های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه و نیز حضور موفق هلال احمر، شهرداری، نیروی انتظامی و صدا و سیما در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی موثر بود.

در این بازدید احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن معرفی بخش‌های مختلف فعالیت سازمان، به تشریح نحوه فعال سازی ستاد مدیریت بحران شهر تهران، سطح بندی حادثه، نحوه فعالیت کارگروه‌ها و نیز سامانه‌های به کار رفته در مرکز فرماندهی مدیریت بحران پرداخت.

وی همچنین در ادامه طرح‌های انجام گرفته در حوزه‌های پیشگیری، آمادگی و آموزشی سازمان را معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار