3 ماده معدنی ارزشمند برای کنترل هرچه بهتر فشار خون

یک رژیم غذایی سالم و متعادل که املاح معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم در آن گنجانده شده باشد، نقش مهمی در کنترل فشار خون ایفا می ‌کند. اما اکثریت افراد این املاح معدنی را به اندازه کافی از مواد غذایی دریافت نمی کنند.

کد مطلب: ۴۷۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، افرادی که از غذاهای فرآوری شده و کنسروشده در رژیم غذاییشان استفاده می ‌کنند و به‌‌ همان میزان افرادی که داروهای خاص مصرف می‌ کنند، باید در خصوص عدم دریافت کافی این املاح معدنی احساس نگرانی کنند.

1-پتاسیم: میزان طبیعی پتاسیم بدن برای عملکرد عضلات از جمله انبساط دیوار رگ ‌های خونی حائز اهمیت است.
این ماده معدنی فشار خون را کاهش می ‌دهد و از گرفتگی ماهیچه‌ ها جلوگیری می ‌کند.
همچنین سطح طبیعی پتاسیم برای هدایت پیام‌ های الکتریکی در دستگاه عصبی و قلب دارای اهمیت است و از تپش‌ های نامنظم قلب پیشگیری می‌ کند. پتاسیم در بسیاری ازمواد غذایی نظیر آلو خشک، زردآلو، سیب زمینی شیرین و لوبیا یافت می‌ شود. اما اگر شما استفاده از داروهای ادرار‌آور مانند هیدروکلروتیازید برای کاهش فشار خون استفاده می ‌کنید، مواد غذایی مصرفیتان ممکن است برای حفظ میزان پتاسیم کافی نباشند این دارو‌ها باعث دفع پتاسیم از بدن از طریق ادرار می‌ شوند و بنابراین سطح پتاسیم بدن را کاهش می ‌دهند.
البته توصیه بر این است که بدون دستور پزشک از مکمل ‌های پتاسیم استفاده نکنید، چون میزان بالای پتاسیم همانند کمبود آن می ‌تواند به اختلال خطرناک ریتم ضربان قلب منجر شود. میزان مجاز توصیه شده در رژیم غذایی برای پتاسیم 4.7 گرم در روز برای مردان و زنان ۵۱ ساله و مسن ‌تر است.

2-منیزیم: این عنصر به تنظیم صد‌ها عملکرد بدنی نظیر فشار خون، قند خون و عملکرد اعصاب و ماهیچه ‌ها کمک می ‌کند. همانند پتاسیم، در اثر استفاده از داروهای ادرارآور مقدار زیادی منیزیم نیز از طریق ادرار دفع می‌ شود و میزان آن در بدن کاهش می‌یابد.
بهترین راه برای دریافت این ماده معدنی از غذا خوردن سبزیجات با برگ‌ های سبز تیره، غلات سبوس دار و حبوبات است. میزان مجاز توصیه شده برای منیزیم ۴۲۰ میلی گرم در روز برای مردان ۵۰ ساله و مسن ‌تر و ۳۲۰ میلی گرم روزانه برای زنان ۵۰ ساله و مسن ‌تر است.

3-کلسیم: کلسیم برای داشتن فشار خون طبیعی حائز اهمیت است چون به انقباض و انبساط رگ‌ های خونی در زمان مناسب کمک می ‌کند.
ما به طور طبیعی این ماده معدنی را با خوردن ترکیبات لبنی، ماهی‌ های با استخوان و سبزی‌ های با برگ‌ های تیره دریافت می‌ کنیم. میزان کلسیم مجاز توصیه شده برای مردان ۵۰ ساله و مسن ‌تر بین هزار تا هزار و 200 میلی گرم و برای زنان ۵۱ ساله و مسن ‌تر ۱۲۰۰ میلی گرم در روز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار