اصلی ترین سرمایه كشور دانش آموزان تیزهوش هستند

امام جمعه اردبیل: اصلی ترین سرمایه كشور دانش آموزان تیزهوش هستند

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد محمودزاده در چهاردهمین جلسه شورای معاونین اداره كل آموزش و پرورش استان، ضمن ارائه گزارشی از جلسه شورای معاونین وزارت افزود: در سال تحصیلی 93-92 برنامه ریزی لازم برای عملیاتی شدن دومین سال اجرای نظام جدید 3-3-6 انجام خواهد گرفت و پایه اول متوسطه دوره اول استقرار یافته و كتاب های جدید پایه سوم ابتدائی نیز بر اساس سند تحول بنیادین با تغییر محتوا چاپ خواهد شد. وی از سازماندهی معلمان سوم ابتدائی و پایه اول متوسطه دوره اول خبر داد و اظهار داشت: از لحاظ نیروی انسانی برای اس

کد مطلب: ۴۷۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی ضمن تشكر و قدردانی از مسئولین آموزش و پرورش برای تشكیل نشست گفتمان تربیت و بصیرت دانش آموزان دختر استعدادهای درخشان در سالن ولایت افزود: سئوال من این است كه چه كنیم و چگونه سیر و سلوك در زندگی داشته باشیم تا پس از گذشت 80 یا 90 سال وقتی به گذشت عمر خود نگاه می كنیم، پشیمان نشویم؟

امام جمعه اردبیل با تشریح رمز موفقیت دانش آموزان و جوانان در زندگی افزود: هر جوان و دانش آموزی در زندگی خود اگر سه مطلب علم، اخلاق و بصیرت را یاد گرفته و در زندگی بكار گیرد، موفق خواهد بود.


وی با اشاره به این كه دنیا بازیچه نیست، لحظه های زندگی انسان شمارش دارد، اظهار داشت:دنیا رستورانی صرف برای عیش و نوش و خوشگذرانی انسان خلق نشده است، 124 هزار پیامبر برای تربیت انسان آمده اند، انسان بعد از مرگ آرزو می كند و از خدا می خواهد كه اورا به زندگی دوباره برگرداند، چه كنیم كه در آخر عمر احساس كنیم عمر شایسته ای داشته ایم؟


نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تبیین بركت كه كم آن اثر بیشتری دارد، گفت: بركت با صفای باطن و تحصیل سه چیز علم، اخلاق و بصیرت به وجود می آید و دانش آموزان برای كسب عمر و زندگی پر بركت باید اینها را یاد بگیرند و همانند استاد علامه شهید مطهری، وجود و آثار علمی اش بسیاری از گره ها و مشكلات فرهنگی و اخلاقی جامعه را باز خواهد كرد.


نماینده ولی فقیه در استان دانش آموزان نخبه و با استعداد را به برنامه ریزی برای داشتن عمر مفید و انتخاب مسیر خوب و راه نورانی توصیه كرد و گفت: نبوغ ویژه خود را كه خداوند به شما عطا فرموده با رشد اخلاق برای خدمت آماده كنیدف چرا كه دشمنان اسلام و انقلاب سعی دارند با ابزارهای مختلف جوانان را از مسیر نورانی الهی منحرف كنند، در مقابل این توطئه ها بزرگترین وظیفه ما رشد اخلاقی و علمی و داشتن بصیرت در زندگی است تا در دنیا ملت فاخری باشیم.


امام جمعه اردبیل با اشاره به این كه زیباتر از اخلاق چیزی در دنیا و جود ندارد، گفت: اخلاق صیانت می آورد، با رشد اخلاقی می توان قوه غضب و شهرت را كنترل كرد، با اخلاق از لذت های اصیل بهره مند می شویم و اخلاق مانع تضییع حقوق دیگران است.


گفتنی است نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل قسمت دوم و بیشترین وقت برنامه را به پاسخ سئوالات دانش آموزان اختصاص داد و اعلام كرد كه با وجود مشغله كاری زیاد، آماده است با برنامه ریزی مسئولان آموزش و پرورش وقت خاصی را برای پاسخگویی حضوری سئوالات آنان در نظر بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار