در شهرستان مراغه؛

نخستین و تنها تندیس با نام یک موسیقیدان در ایران رونمایی شد

نخستین و تنها تندیس به نام یک موسیقیدان در ایران، روز گذشته(27 اسفندماه) در شهرستان مراغه به همت شهرداری و شورای شهر اسلامی شهرستان مراغه و با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی رونمایی شد.

کد مطلب: ۴۷۶۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ ساخت این تندیس که از جنس فایبر گلاس به اندازه چهار متر(بصورت نشسته) با اسکلت فلزی را کیان اسفندیاری مراغی بر عهده داشته است.
گفتنی است؛ شاید مراغه یکی از غنی‌‎ترین و پرافتخارترین شهرهای قدیم ایران در پروراندن هنرمندان نامی و شهیر ایران باشد اما به نوبه‌‎ خود فقیرترین اسامی را در نامگذاری میادین و خیابان‌‎های شهر به نام این بزرگان فرهنگ و هنر را داشته است.
رویداد مهم و تاریخی «همایش عبدالقادر مراغی»، نقطه‌‎ عطفی در تاریخ فرهنگ و هنر مراغه بود که در سال 1387 با حضور هنرمندان و نویسندگان بزرگ ایران و جهان در این شهر باستانی به وقوع پیوست و این رویداد عاملی شد بر نامگذاری یکی از میادین بزرگ و اصلی شهر به نام «میدان عبدالقادر مراغی».
میدان عبدالقادر مراغی، توسّط موسیقیدان شهیر و دانشمند ایران ـ فرهاد فخرالدّینی ـ افتتاح شد و از آن روز تاکنون بدون شناسنامه خود را به امروز رساند، با نصب تندیس و یادمان آن بزرگمرد، روزهای نوروز را به کام مراغی‌‎ها شیرین‌‎تر کرد و نمادی به نمادهای پرشمار شهرستان افزود.
گفتنی است؛ مسئولان و مدیران فرهنگی در نظر دارند با افتتاح «بنیاد عبدالقادر مراغی» نام بزرگان فرهنگ و هنر را در این شهر بیش از بیش به کار ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار