رئیس شورای روستا کره پا هندیجان به پانا خبر داد :

سهمیه بندی آب در روستای کره پا هندیجان باعث نارضایتی مردم شده است

رئیس شورای اسلامی روستای کره پا از توابع بخش مرکزی شهرستان هندیجان گفت: متاسفانه سهمیه بندی آب شرب در روستاها به خصوص روستای ما باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

کد مطلب: ۴۷۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم خلیلی مقدم، در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: آب شرب روستای کره پا در 24 ساعت فقط 2 ساعت از آب سالم و لوله کشی استفاده می کند و دیگر مقدار آب مورد نیاز روستا از طریق رودخانه زهره تامین می شود.

وی در ادامه افزود: آب شرب شهرستان هندیجان و روستاهای تابعه از رودخانه زهره تامین می گردد اما متاسفانه آب رودخانه زهره چند روز خشک شده است و فقط جزر و مد دریا مقداری آب وارد رودخانه می کند و انتظار داریم مسئولان پیگیر مشکل آب سالم و بهداشتی از طریق لوله کشی باشند.

رئیس شورای روستا کره پا هندیجان بیان کرد: متاسفانه بدلیل خشکی رودخانه زهره ، بیشتر مردم روستاها را ترک کرده و به شهرها مهاجرت کرده اند، اگر به این منوال پیش رود روستاهای هندیجان خالی از سکنه می شود چرا که کار روستاییان کشاورزی و دامپروری است و همه با آب رودخانه زنده هستند و اگر رودخانه زهره خشک شود دیگر حیاتی در منطقه نخواهد بود.

وی گفت: برای ایجاد آب شرب سالم و بهداشتی در روستاها باید لوله کشی جدید از تاسیسات ایستگاه شهر زهره به روستاهای هندیجان جنوبی صورت گیرد. روستاهایی که نیازمند لوله کشی جدید می باشند عبارتند از سرخره علیا، سرخره سفلی،چم تنگ، چم تنگو ، چهل منی ، چم مراد که جمعیتی بیش از 2500 نفر دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار