رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد؛

شناسایی 3000 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، حدود 3000 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور شناسایی شده و در این نقاط نسبت به ارائه هشدارهای لازم اقدام شده است.

کد مطلب: ۴۷۵۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر در جمع خبرنگاران درباره چرایی با بیان اینکه بیش از 500 هزار نفر در طرح نوروزی پلیس فعال هستند، گفت: دلیل تفاوت آمار با آمار یک میلیون نفری که آقای سلطانی‌فر اعلام کردند، این است که احتمالا ایشان تمامی افرادی که ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در قالب هتل‌ها، موزه‌ها و... فعالیت می‌کنند را نیز محاسبه کرده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه را استراحت کنند چراکه بیشترین آمار تصادفات در ایام نوروز مربوط به واژگونی و واژگونی نیز عمدتا از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ایجاد می‌شود.

سردار مهری با بیان اینکه در 10 سال گذشته اقدامات خوبی در مورد بستن کمربند ایمنی انجام شده و دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که حین رانندگی در شهر و خارج از شهر، کمربند ایمنی خود را نبندد، خاطرنشان کرد: برابر قانون بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است و بررسی نتایج تصادفات نشان می‌دهد که ضربه به سر عامل بسیاری از تصادفات بود که بستن کمربند ایمنی می‌تواند شدت آن را تشدید کند، بنابراین بستن کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان خودرو اعم از سرنشینان عقب اجباری است و اگر در جاده‌ها فردی کمربند خود را نبسته باشد، همکاران من اقدام به اعمال قانون آن خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره استفاده از دوربین در جاده‌ها نیز گفت: در برنامه‌ریزی انجام شده و طی یک برنامه 3 ساله باید 34 هزار کیلومتر از جاده‌ها و مسیرهای شریانی کشور تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نسل جدیدی از دوربین‌ها که از مدتی قبل فعالیت خود را در برخی از جاده‌ها آغاز کرده و تاکنون تعداد آن به 74 دستگاه رسیده نیز در سال آینده توسعه می‌یابد. این دوربین‌ها علاوه بر اینکه قابلیت کنترل سرعت را دارند، ثبت تخلف عدم حرکت بین خطوط فاصله طولی بین دو خودرو و... را نیز انجام می‌دهند و در سال آینده در محور قزوین تا تبریز نیز اجرایی و عملیاتی خواهد شد، ضمن اینکه چنین دوربین‌هایی در اختیار ماموران پلیس راهور نیز قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار