موج نگرانی عمومی از نان‌های سرطان‌زا در مصر

نان های آلوده به یک نگرانی عمومی در مصر تبدیل شده و این در حالی است که نهادهای دولتی این کشور استانداردهای متفاوتی را در مورد حد مجاز آلودگی قارچی در گندم لحاظ کرده اند.

کد مطلب: ۴۷۵۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از بلومبرگ، هدی السید می ترسد به بچه های خود نان بدهد. این معلم 43 ساله و مادر 3 کودک گزارش های خبری ای را دیده که نشان می دهد آرد عرضه شده به نانوایی های دولتی مصر ممکن است موجب بروز امراض مختلف از نارسایی کلیه گرفته تا سقط جنین و سرطان شود.

این نگرانی ها مشکلی برای کشوری است که سالانه میلیاردها دلار صرف پرداخت یارانه نان به فقرا می کند. این نگرانی ها همچنین تهدیدی برای تجار جهانی است که بیش از هر کشور دیگری به مصر گندم صادر می کنند.
السید، گفت: «تا زمانی که دولت اعلام کند که آنها اجازه نخواهند داد گندم سرطان زا وارد کشور شود، من هیچ نانی از نانوایی های دولتی نخواهم خرید.» وی مجبور است برای خرید نان از سوپر مارکت ها 5 برابر پول بیشتر پرداخت کند.

منشاء این نگرانی ها که خبر مربوط به آن توسط مغازه داران و راننده تاکسی ها همه جای کشور منتشر شده، در مقررات محرمانه و متناقضی است که در طی 15 سال گذشته به تصویب رسیده و بر اساس آن رقم های متفاوتی برای حد مجاز آلودگی قارچی موجود در گندم وارداتی به مصر مشخص شده است.

در حالی که سازمان کیفیت و استاندارد مصر از معیار جهانی وجود 0.05 درصد قارچ در گندم که در سال 2010 به تصویب رسید استفاده می کند، وزارت کشاورزی این کشور در ماه های اخیر شروع به اعمال قانون مصوب سال 2001 کرده که بر اساس آن هیچ مقدار قارچی نباید در گندم وارداتی وجود داشته باشد.

نتیجه اعمال این استاندارد دوگانه به وجود آمدن هرج و مرج در بازار بوده، زیرا تجار به دلیل نگرانی از برگشتن خوردن محموله هایشان از بنادر مصر، از شرکت در مناقصه های برگزار شده انصراف داده اند. در داخل مصر، رسانه ها نگرانی های بهداشتی را در بین مردم دامن زده اند. این در حالی است که این نوع قارچ به طور عادی در گندم موجود است و تنها در صورتی برای سلامتی انسان مضر است که به میزان بالا و برای مدتی طولانی مصرف شود.»
منبع:تسنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار