حجاب به معنای محدودیت و محروم کردن انسان ها ازحقوق اولیه نیست

همایش عفاف وحجاب در راستای حفظ حجاب واهمیت حجاب ودر آستانه سالروز شهادت بانو حضرت فاطمه زهرا س با حضوردانش آموزان در شبستر برگزار شد.

کد مطلب: ۴۷۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی ، همایش عفاف وحجاب در راستای حفظ حجاب واهمیت حجاب ودر آستانه سالروز شهادت بانو حضرت فاطمه زهرا س با حضوردانش آموزان خواهر ، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مسئولین آموزش وپرورش وبا سخنرانی امام جمعه شبستر حجت الاسلام محمد زاده برگزار شد.

امام جمعه شهرستان شبستر نیز ضمن سخنرانی در این مراسم گفت :حضرت فاطمه توانست با فکر،اندیشه و عمل خود ، اسلام را به همه جهانیان معرفی کند.

وی در ادامه ضمن چرایاینکه به حضرت فاطمه فاطمه س گفته می شود د گفت: خداوند فاطمه را از تمام بدی ها جدا کرده است وهمچنین خداوند فاطمه و پیروران فاطمه را از تمام بدی ها دور نگه داشته است .

محمد زاده تاکید نمود:در فضای موجود باید حق پیامبر اعظم ، حق امامت و ولایت و حق حضرت فاطمه باید احیا شود برای احیا کردن مکتب حضرت فاطمه (س) ، باید به ارزشها و باورهای قلبی ایشان و عمل های خالصانه ایشان آشنا باشیم .

امام جمعه به خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگوار اشاره نموده واظهار داشت: حضرت فاطمه در دوران نوجوانی ، از لحاظ فضایل اخلاقی نمونه بودند .مثلا همه داستان مرد نابینا و حفظ حجاب از جانب حضرت فاطمه س را را شنیدید که در مقابل مرد نابینا از پشت پرده عرض ادب نمودند وپیامبر اکرم ص با دیدن این صحنه از ایشان پرسیدند دخترم چرا از پشت پرده عرض ادب نمودید او که نابینا بود در جواب فرمودند او نابینا بود من که اورا می دیدم وباید حجاب را نگه می داشتم واین درسی است که این بانوی بزرگوار برای همگان یاداور می کند . ارتباط با نامحرم اثرات مخرب فراوانی دارد که ایمان را ضعیف وگاهی اوقات باعث فروپاشی خانواده ها نیزمنجر می شود .

محمد زاده اشاره ای نیز به آیات قرآن نموده گفت :خداوند در قرآن گریم به پیامبر این چنین می فرماید که ای پیامبر به زنان مومنه بگو ، چشمانشان را از نامحرمان بردارند و عفت داشته باشند .نگاه به نامحرم تیری است مسموم از تیرهای شیطان است که باعث آلودگی قلب ، فکر ، اندیشه می شود .

خداوند می خواهد انسانها به جایگاه و اصالت واقعی خودشان برسند .وشــر ، مانع رسیدن انسان به خیــر است .هر چیزی که مانع رسیدن انسان به مراتب بالاتر اخلاق، تهذیب و .... گردد ، شــر است .جایگاهی که برای انسان در نظر گرفته شده است ، خیلی بالاتر از مقام این دنیا است .

محمد زاده در پایان سخنان خود خطاب همه عزیزان گفتند :

انسان از دو جوهر خاص ، جسم وروح بوجود آمده وخداوند تمام موجودات را برای انسان خلق کرده و انسان را برای خودش خلق کرده .وباید از گوهر ایمان ، حیا ، شخصیت ، مقام درست استفاده کنیم .

حجاب به معنای محرومیت و محدودیت و محروم کردن انسان ها از حقوق اولیه نیست بلکه ارزش دادن به انسان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار