همه آحاد جامعه در زمینه حفاظت از منابع طبیعی مسئول هست

امام جمعه شهرستان تالش گفت : همه آحاد جامعه در زمینه حفاظت از منابع طبیعی مسئول هستند.

کد مطلب: ۴۷۳۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ، حجت الاسلام انصاری در همایش حافظ منابع طبیعی باشیم که به مناسبت هفته منابع طبیعی با حضور اقشار مختلف مردم و همیاران طبیعت و مسئولین در دانشگاه پیام نور برگزار شد گفت : از جمله مسائل اجتماعی که همگی نسبت به آن مسئولیت داریم مسئله حفاظت از منابع طبیعی است که بسیار مهم است ، اسلام نسبت به این موضوع تاکیدات فراوان دارد.
امام جمعه تالش گفت : با نگاهی به آیات و روایات و سیره اهل بیت روشن می شود که هیچ مکتبی مانند اسلام به طبیعت و منابع طبیعی اهمیت نداده است
وی ادامه داد: منابع طبیعی را خداوند در خدمت بشریت قرار داده و اینها با انسان حرف می زنند.
وی افزود : امروز نگه داشتن حرمت طبیعت وظیفه ما است و با تاسف امروزه مثل اینکه بعضی ها مسئولیت پیدا کرده اند با زمین خواری منابع طبیعی را غصب کنند.
حجت الاسلام حسین انصاری با اشاره به سنت حسنه درختکاری اظهار داشت: بحث کاشتن نهال و نگهداری از آن دارای برکات زیادی است که ثواب اخروی هم برای انسانی به بار می آورد.
امام جمعه تالش تاکید کرد : سنت درختکاری را زنده کنیم واقعا به شعار هر ایرانی یک درخت عمل کنیم تا به لطف الهی هم حافظ طبیعت و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از تنی چند از فعالان عرصه منابع طبیعی حاضرین اقدام به غرس نهال در محوطه دانشگاه پیام نور تالش کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار