صندلی ایمنی کودک برای کارکنان علوم پزشکی

مسئول غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعطای صندلی ایمنی کودک به کارکنان دارای فرزند زیر چهار سال، در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۳۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، دکتر سید حسام الدین نبوی زاده با بی سابقه خواندن این اقدام ایمنی در کشور، آن را در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده از صندلی ایمنی کودک در خودرو، برشمرد.
او با توجه به نزدیک شدن سال نو و سفرهای نوروزی، به خانواده ها توصیه کرد تا از صندلی ایمنی کودک در خودروهای خود، استفاده کنند.
مسئول غیرواگیر دانشگاه تاکید کرد: سایر ادارات می توانند به عنوان الگو، از این طرح استفاده کرده و در صورت اجرا در دیگر سازمان ها، با اهدای لوح "هم پیمان سلامت" از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آنان تقدیر می شود.
دکتر نبوی زاده یادآور شد: ستاد حوادت ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هدف ترویج استفاده از صندلی ایمن خودرو کودک و نهادینه شدن آن برای نخستین بار، اقدام به تهیه و توزیع صندلی ایمن خودرو کودک استاندارد و ایرانی کرده است.
او از برنامه ریزی برای تداوم این اقدام، در سال آینده خبر داد تا گامی مستحکم، در راستای وظیفه ملی پیشگیری از تلفات ناشی از سوانح ترافیکی، به همت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برداشته شود.
رییس ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: یکی از آمارهای بالای مرگ و میر و صدمه های ناشی از تصادف، مربوط به کودکان است که به علت نشستن نادرست در خودرو یا جایگاه بد، دچار سوانحی مانند پرت شدن به بیرون از خودرو یا برخورد شدید آنان با وسایل داخل خودرو می شوند.
نغمه قربانی اضافه کرد: کارشناسان ایمنی در دنیا، صندلی های ایمن خودرو برای کودکان ساخته اند که در هنگام ترمزهای شدید و تصادف های ناگهانی، مقدار زیادی از ضربه ها و انرژی جنبشی را می گیرد و از صدمه های ناشی از این ضربه ها و پرت شدن کودکان به اطراف، جلوگیری می کند.
او با تاکید بر اینکه این صندلی ها باید با توجه به ساختار فیزیکی و قد و وزن کودکان طراحی و ساخته شود ادامه داد: ستاد حوادث ترافیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در راستای فرهنگ سازی و نهادینه شدن استفاده از صندلی ایمن خودرو برای کودکان، و با نظر کارشناسان ایمنی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان فارس، در اقدامی بی سابقه، برای تمام کارکنان دارای فرزند زیر چهار سال، در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، صندلی های استاندارد ایمنی خودرو تهیه کرده است و با شرایط ویژه و قیمت مناسب به کارکنان تحویل می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار