ورود خودرو به محوطه پاسارگاد در ایام نوروز ممنوع است

سرپرست پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت:عمده مشکل ما در مجموعه جهانی پاسارگاد بحث پارکینگ خودروها بود که مصوب شد برای ایام نوروز 95 از ورود خودرو به محوطه میراث جهانی پاسارگاد جلوگیری شود.

کد مطلب: ۴۷۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید فدایی گفت : گردشگران در محوطه میراث جهانی پاسارگاد پنج دستگاه اتوبوس مستقر می شوند و مسافران و گردشگران نوروزی را به صورت رایگان در داخل محوطه جابه جا می کنند.
وی عنوان داشت: گردشگران با استفاده از این اتوبوس ها می توانند از آرامگاه کوروش، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و محوطهٔ مقدس دیدن کنند.
فدایی گفت: برای حل مشکل پارکینگ خودروها همچنین مکان هایی پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: مجموعه جهانی پاسارگاد پنج راهنمای گردشگری دائم دارد که در ایام نوروز به دلیل انبوه گردشگران و نیاز به راهنمایان گردشگری، تعدادی راهنمای گردشگری درایام نوروز 95 به صورت افتخاری در این مجموعه مستقر می شوند و به مسافران نوروزی داخلی و خارجی که از مجموعه جهانی پاسارگاد دیدن می کنند، خدمات ارایه می دهند.
سرپرست پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: این مجموعه در ایام نوروز از ساعت 7:30 صبح تا 18:30 دقیقه بعد از ظهر، پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود که احتمال افزایش ساعت بازدید از این مجموعه وجود دارد.
فدایی بیان کرد: کمیته های ستاد نوروزی این مجموعه تاریخی برنامه های ویژه ای را برای ایام نوروز 95 در این مجموعه جهانی تدوین کرده اند که اجرا می شود که در این زمینه هفت کمیته از جمله پشتیبانی، تبلیغات، بهداشت، امنیت و نیروی انتظامی تشکیل و برنامه های منسجمی برای رفاه گردشگران داخلی و خارجی این مجموعه تدوین شده است.
وی گفت: برای ایام نوروز 95 برنامه های فرهنگی ویژه ای از جمله اجرای سرودهای محلی، تئاتر و پهن کردن سفره هفت سین برنامه ریزی شده است که تلاش می کنیم خاطره دلنشین و ارزشمندی را برای گردشگران این مجموعه فراهم کنیم.
فدایی بیان کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته سفره هفت سین در مجموعه جهانی پاسارگاد پهن می شود.
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، مجموعه ای از سازه های باستانی بر جای مانده از دوران هخامنشیان است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس قرار دارد.
این مجموعه دربرگیرنده ساختمان هایی همچون آرامگاه کوروش، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است.
نام اصلی شهر پاسارگاد چیزی شبیه ' پَسَرگَد' بوده و نام پاسارگاد از اسم قبیله شاهان پارسی یعنی قبیله 'پاسارگاد' گرفته شده که به معنای آنان که گُرز گران می کشند.
سرزمین پارس، زادگاه هخامنشیان بود و خاندان پارس به رهبری کوروش دوم از سال ۵۲۹ تا ۵۵۹ پیش از میلاد بر ایران حکومت می کردند.
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال 1383خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
استان فارس به دلیل داشتن بیش از سه هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی و چهار اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی یکی از مقاصد مهم گردشگری داخلی و خارجی در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار