مدیریت بیمارستان های جدید تامین اجتماعی هیات مدیره ای خواهد بود

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمارستان های جدید سازمان تامین اجتماعی به صورت هیات مدیره ای اداره خواهند شد. مدیریت بیمارستان های جدید سازمان تامین اجتماعی هیات مدیره ای خواهد بود.

کد مطلب: ۴۷۲۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد علی همتی در همایش اقتصاد درمان که به میزبانی مدیریت درمان استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: امید است که این همایش بتواند سازمان را به اهداف والای خودش برساند.

وی با بیان اینکه طی دهه گذشته در بخش درمان در کل جهان هزینه های هنگفتی صرف شده است، بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی نیز از این امر مستثنا نبوده است.

همتی اظهار داشت: برای ارزیابی مراکز درمانی لازم است که ما با نگرش یک بنگاه اقتصادی به این مراکز نگاه کنیم. در بحث علم اقصاد درمان شاخص های متعددی وجود داشته است که در ارزیابی عملکرد حوزه های درمانی قابل استفاده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از مهمترین شاخص ها در این بخش، بحث هزینه تمام شده و قیمت واقعی است که در این همایش، امید است مسئله مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه هزینه تمام شده به مدیران سازمان برای بررسی کارکردهای مدیریتی کمک خواهد کرد و تمام شاخص ها را مورد توجه قرار خواهد داد، ادامه داد: موضوع هزینه تمام شده خدمات دارویی علی رغم اینکه در قوانین برنامه پنجم و چهارم توسعه مورد توجه قانون گذار قرار گرفته، اما نهادینه نشده است و بر همین اساس این کاستی باید مرتفع شود.

همتی در ادامه به جنبه های کاربردی هزینه تمام شده اشاره کرد و گفت: بودجه ریزی عملیاتی، تعرفه های خدمات درمانی، ارزیابی عملکرد مراکز درمانی، برون سازی و برون سپاری و همچنین اصلاح اداره بیمارستان ها از جمله جنبه های کاربردی هزینه تمام شده در بخش درمان خواهد بود.

گفتنی است، در همایش سراسری محاسبه هزینه تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی ، روسا و کارشناسان ارشد اقتصاد درمان به ارائه تحقیقات خود در محورهای مختلف پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار